معاون وزیر بهداشت گفت: شمار مصدومان ناشی از تصادفات جاده ای در 2 دهه گذشته در سطح کشور پنج برابر شده است.

به گزارش ایلنا، محمد مهدی ایازی در همایش خیرین سلامت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در مشهد گفت: تعداد مصدومان جاده‌ای از حدود 60 هزار نفر در سال 1375 به 300 هزار نفر در سال 1395 افزایش یافته است.

ایازی افزود: اگر این تعداد مصدوم هر کدام تنها پنج روز در بیمارستان بستری شوند؛ در کشور تنها برای تصادفات جاده ای نیازمند بیمارستان های زیادی به بزرگی بیمارستان قائم(عج) مشهد هستیم .

وی با اشاره به نقش خیرین در پیشبرد امور کشور گفت: خیرین باید اقدامات پیشگیرانه اجتماعی و بهداشتی را در دستور کار خود قرار دهند؛ که در این میان مدیریت نظام سلامت در جلب مشارکت خیرین یکی از موفق ترین دستگاه ها بوده است.

به گفته وی، پرداختن به موضوعات اجتماعی یکی از اساسی‌ترین نکات مورد تاکید وزارت بهداشت است که مهمترین دلیل در این خصوص بالا بردن سلامت جامعه در کنار کاهش هزینه های تحمیلی بر خانواده ها، جامعه و دولت است.

ایازی گفت: سند سلامت اجتماعی کشور با دستور رئیس‌جمهوری تدوین شده و تا پایان امسال به تصویب خواهد رسید تا از سال آینده به اجرا درآید.

وی مشارکت مردم در سلامت را از مواد سند سلامت اجتماعی کشور دانست و بیان کرد: هم اکنون ایجاد کانون های سلامت در 354 محله تهران در دست اقدام است و تاکنون سه هزار و 540 کانون سلامت در این محلات دایر شده است.

وی الکترونیکی شدن فرآیندهای نظام سلامت را از دیگر برنامه های مهم وزارت بهداشت عنوان و اظهار کرد: تحقق این برنامه صرفه‌جویی 100 هزار میلیارد ریالی را در این وزارتخانه به دنبال خواهد داشت.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی از راه اندازی خانه سلامت در سه استان کشور خبر داد و گفت: این خانه‌ها به عنوان کانون، مرکز و محور سلامت قشرهای مختلف مردم مانند سالمندان و مادران باردار هستند.

همایش خیران سلامت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به مدت دو روز در مشهد برگزار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.