کورش صبوریان روز سه شنبه در نشست با اعضای تیم منتخب هیات کوهنوردی این استان افزود: باید نگاه ویژه به ورزش مشهد صورت گیرد چرا که ورزش تمام آحاد جامعه را در بر می گیرد و نشاط خاصی را در جامعه ایجاد می کند.
وی اظهار کرد: ورزش قهرمانی نیز باید مورد توجه قرار گیرد و توسعه ورزش همگانی به رشد ورزش قهرمانی کمک می ‌کند.
وی با بیان اینکه کسب مقام قهرمانی در سطح بین‌ المللی، حاصل سال ‌ها تلاش و سختی کشیدن است گفت: این قهرمانان نیاز به توجه بیشتر دارند و نباید نگران مسائلی از قبیل اشتغال، بیمه و ازدواج باشند.
صبوریان افزود: ورزش‌ های قهرمانی نیازمند حامیان مالی است.
وی با اشاره به برگزاری برخی رقابت های بین المللی ورزشی در مشهد اظهار کرد: همزمان با انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 میلادی، برای اولین بار پس از 20 سال مسابقات کشتی جهان پهلوان تختی در مشهد برگزار شد و طبق برنامه قرار است تا اتمام این سال رقابت های بین المللی دوچرخه سواری و کونگ فو آسیا نیز در مشهد برگزار شود.

* اعزام تیم کوهنوردی خراسان رضوی به هشتمین قله مرتفع جهان
سرپرست تیم کوهنوردی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: با حمایت شهرداری و اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی، تیم چهار نفره کوهنوردی این استان برای اعزام به هشتمین قله مرتفع جهان آماده شده است.
جواد نوروزی افزود: این تیم بامداد پنجشنبه برای فتح قله ماناسلو در کشور نپال، ایران را ترک خواهد کرد و در این صعود علاوه بر بنده، محمود توسلی، جواد اکبری و امیر زرین نیز حضور خواهند داشت.
وی با بیان اینکه این سفر 50 روز به طول خواهد انجامید اظهار کرد: هزینه این سفر به طور میانگین روزی 10 میلیون ریال است که با همکاری اداره کل ورزش و جوانان و شهرداری مشهد تامین شده است.
تیم کوهنوردی استان خراسان رضوی صعود به سه قله مرتفع جهان از جمله اورست را در کارنامه خود دارد.
7495 / 6053 خبرنگار: حسین عباسی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.