هادی وکیلی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: واقعه غدیر از مهمترین محورهای نظری و علمی مسلمانان است که در کتاب های علمای شیعه و در بسیاری از اسناد و مدارک اهل سنت نیز به آن اشاره شده است.
وی اظهار کرد: اسلام به عنوان آخرین دین آسمانی با ولایت حضرت امیرالمومنین علی (ع) گره خورده است و برای رسیدن به سعادت جامع نیاز به توجه ویژه به آن است.

* برگزاری دهمین اجلاس سالانه بزرگداشت غدیر در مشهد
وی گفت: امسال دهمین اجلاس سالانه بزرگداشت غدیر به منظور ترویج فرهنگ غدیر و بررسی ابعاد مختلف این واقعه عظیم در مشهد برگزار خواهد شد.
وکیلی افزود: این اجلاس با حضور متخصصین و عالمان برجسته و با رویکرد علمی به موضوع غدیرشناسی خواهد پرداخت و در آن نقش مردم در بیعت سیاسی با حاکمان جامعه مورد بحث قرار می گیرد.
استاد درس خارج حوزه علمیه نیز در باره اهمیت جایگاه واقعه غدیر به خبرنگاران گفت: ترویج و بررسی فرهنگ غدیر موجب می شود بسیاری از مشکلات اقتصادی، فرهنگی، معنوی و اجتماعی جامعه را حل کرد و بسیاری از گره های مسائل دینی را برطرف نمود.
آیت الله سیدجعفر سیدان افزود: دوستداران مکتب اسلام با هر نگرش باید در برپایی مراسم غدیر کوشا باشند چرا که این واقعه سرچشمه برکات برای آنهاست.
اجلاس سالانه بزرگداشت غدیر با حضور میهمانان کشوری و بین المللی 15 تا 19 شهریور در مشهد برگزار می شود.
7495 / 6053 خبرنگار: حسین عباسی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.