مجتبی قائمی روز یکشنبه در مراسم قدردانی از بهورزان از آنان به عنوان سربازان گمنام عرصه بهداشت و سلامت نام برد و افزود: با تلاش بهورزان شاهد ارتقای سطح بهداشت مناطق روستایی هستیم به طوریکه در 15 سال اخیر فقط 2 مورد مرگ مادر باردار در روستاهای این شهرستان گزارش شده است.
وی با بیان اینکه کل جمعیت روستایی این شهرستان 65 هزار نفر است اظهار کرد: در یک ‌سال اخیر بهورزان 34هزار و 138 نفر و معادل 50 درصد آنان را تحت مراقبت قرار داده اند.
وی گفت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت و راه ‌اندازی خانه ‌های بهداشت روستایی دغدغه مکان برای مرکز بهداشت در روستاها نداریم اما در شهر کاشمر چهار مرکز بهداشتی فرسوده و تخریبی و یک مرکز نیز استیجاری است که چهار مرکز بهداشتی و درمانی در این شهر در حال ساخت است و امیدواریم تا پایان امسال سه مرکز از این تعداد به بهره برداری برسد.
قائمی افزود: هم اکنون 77 بهورز در کاشمر فعالیت دارند که از این تعداد 17 نفر مرد و بقیه زن هستند و 10 بهورز دانش ‌آموز نیز جذب شده و آموزش‌ های لازم را فرا گرفته ‌اند.
وی با بیان اینکه تمام روستاهای بیش از 500 نفر در این شهرستان دارای بهورز هستند اظهار کرد: این بهورزان در 49 خانه بهداشت روستایی تمام خدمات بهداشتی از جمله کنترل و مراقبت از مادران باردار، سالمندان، کودکان و واکسیناسیون را انجام می دهند.
کاشمر در 228 کیلومتری مشهد قرار دارد.
7497 / 6053 خبرنگار: لیلا قرایی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.