به گزارش ایرنا دکتر علی غیور مبرهن روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: میزان کمبود روی یا زینک که یکی دیگر از ریزمغذی ها است، در بین مردم خراسان رضوی حدود 22 درصد است و بر اساس همین بررسی ها 90 درصد مردم این خطه با کمبود ویتامین دی مواجه هستند.
وی کمبود ریزمغذی ها را زمینه ساز بروز بیماریهای غیرواگیر دانست و اظهار کرد: تغییر در سبک زندگی افراد و کاهش تحرک می تواند از عوامل اثرگذار در بروز کمبود ریزمغذی ها باشد و این مشکل باید به صورت جدی برطرف شود.
وی بیان کرد: هم اکنون دیگر بیماریهای واگیردار مورد توجه نیست و بروز بیماری های غیرواگیر به عنوان یک مشکل بهداشتی در جامعه به شمار می رود که بخش اعظمی از آن به تغذیه نادرست باز می گردد.
دکتر غیور مبرهن با بیان اینکه 55 درصد از بانوان استان خراسان رضوی مبتلا به سندرم متابولیک هستند، افزود: این میزان هفت برابر میانگین کشورهایی همچون فرانسه است و نشان دهنده آن است که بروز سکته های قلبی در بانوان نیز در حال افزایش است.
وی بیان کرد: در همایش تغذیه از علوم پایه تا مداخلات بالینی به میزبانی دانشگاه مشهد و با همکاری سازمان های بین المللی و صاحبنظران داخلی و خارجی این موضوع بررسی می شود.

* 745 مقاله در همایش بین المللی تغذیه ارائه می شود
دبیر علمی همایش بین المللی تغذیه از علوم پایه تا مداخلات بالینی گفت: این همایش روزهای 15 تا 17 شهریورماه با حضور 40 سخنران از کشورهایی همچون فرانسه، مالزی، ایتالیا، مصر، سوئیس، آمریکا، انگلیس، اتریش، پاکستان، افغانستان و ارمنستان برگزار می شود.
دکتر سیدمحمدرضا پریزاده افزود: این همایش با همکاری سازمان های بین المللی مختلفی از جمله سازمان بهداشت جهانی، یونسکو، انجمن بیولوژی مولکولی آمریکا و انجمن تغذیه اندونزیایی برگزار می شود.
وی بیان کرد: شخصیت های علمی برجسته ای همچون پروفسور 'سالوادور' کاندیدای جایزه نوبل از انگلستان، پروفسور 'پارک' نماینده یونیسف در ایران و نماینده سازمان بهداشت جهانی در قاهره از مهمانان برجسته این همایش هستند.
وی اظهار کرد: از بین 745 مقاله پذیرفته شده در همایش بین المللی تغذیه از علوم پایه تا مداخلات بالینی، 120 مقاله در قالب سخنرانی و 625 مقاله در قالب پوستر ارائه خواهد شد.
به گفته وی، این مقالات در موضوعات مختلفی از جمله سرطان، چاقی، سندرم متابولیک، تغذیه در بیماران قلبی و مغزی، تغذیه در بیماران خاص و نانوفوت ها ارائه شده است.
خبرنگار: مریم انجیدنی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
3027/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.