به گزارش روز جمعه پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در دیدار با وزیر امور خارجه عراق در حرم مطهر رضوی، پیروزی‌ های اخیر ملت عراق در برابر گروهک‌ های تروریستی و تکفیری را حاصل وحدت ملی در این کشور خواند.
وی اظهار امیدواری کرد، پیروزی‌ های اخیر در عراق علیه گروه‌ های تکفیری پس از شکست این گروهک‌ ها ادامه پیدا کند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به تکیه بر ظرفیت‌ های داخلی برای پیشرفت و تعالی کشور تأکید کرد و افزود: در روزهای ابتدایی پیدایش داعش و گسترش آن در عراق، برخی گمان می‌ کردند آمریکا بنا دارد و می ‌تواند این گروهک‌ را شکست دهد اما آنچه در این سالها گذشت نشان داد مقابله با یک تهدید ملی از طریق تکیه بر نیروهای جوان و بکارگرفتن نیروهای داخلی امکان پذیر است.
وی محبت عمیق ملت های ایران و عراق به اهل بیت (ع) را ظرفیت گسترده ‌ای برای ارتباط میان 2 ملت معرفی دانست و اظهار کرد: این ظرفیت وظیفه دولت‌ های ایران و عراق را برای تسهیل رفت و آمد زائر و افزایش امنیت آنان به ویژه در ایام اربعین حسینی دو چندان می‌ کند.
ابراهیم جعفری، وزیر امور خارجه عراق روز جمعه پس از تشرف به حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) با تولیت آستان قدس رضوی نیز دیدار و در باره آخرین تحولات عراق و منطقه گفت و ‌گو کرد.
7489 / 6053 خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.