سید جواد حسینی روز پنجشنبه در تشریح عملکرد دولت در استان طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جمهوری اسلامی ایران با وجود آنکه تهدیدات و ناامنی های بسیار از حضور قدرت های استکباری تا طالبان و داعش و مانند آن در مرزهای خود دارد اما از نظر امنیت بی نظیر است و استان خراسان رضوی نیز از این امر مستثنی نیست.
وی اظهار کرد: با وجود مولفه های ناامنی در خراسان رضوی از قبیل جمعیت سیال، ترکیب موزائیکی و تراکم جمعیتی، وجود 340 هزار تبعه بیگانه و 833 کیلومتر مرز با کشورهایی که ناامنی در آنها گسترده است، کوچکترین مشکل ناامنی که ذهن مردم را درگیر کند در این استان نداشته ایم.
وی گفت: این امر نشان می دهد که بزرگترین پایه امنیت متکی بر امنیت مردم پایه است ضمن آنکه نگاه ما در تامین امنیت آن است که باید مسایل امنیتی در آنسوی مرز را رصد کرد و در داخل کشور هم در کنار تقویت نهاد های امنیتی و اطلاعاتی، رضایتمندی مردم را تقویت نمود.
حسینی افزود: شورای تامین این استان طی سه سال متوالی رتبه نخست کشور را کسب کرده که بیانگر آن است که علاوه بر هماهنگی مسئولان قضایی، امنیتی، سیاسی و نظامی در مسایل امنیتی و تامین تجهیزات و امکانات لازم، مردم نیز همراهی بسیار و مطلوب دارند.
وی اظهار کرد: در حوزه اقتصادی نیز طی دولت یازدهم با اتکا به سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان اولویت اول استان در برنامه ریزی های اقتصادی در جهت رونق تولید و ایجاد ظرفیت اشتغال عمل شده است.
وی گفت: در سال گذشته با ایجاد 100 هزار فرصت شغلی 16 درصد اشتغال کشور در خراسان رضوی ایجاد شد در حالی که این استان هشت درصد جمعیت کشور را دارا می باشد.

* 192 پروژه اقتصاد مقاومتی در استان در حال اجراست
معاون استاندار خراسان رضوی افزود: در راستای سیاست های کشوری هم اکنون 192 پروژه اقتصاد مقاومتی در این استان در دست اجراست.
وی اظهار کرد: همچنین در این راستا طی هفته گذشته 587 طرح با اعتبار بیش از 280 میلیارد ریال در حوزه زنان برای ایجاد اشتغال سه هزار زن در کارگروه سرمایه گذاری و اشتغال استان با رویکرد اقتصاد مقاومتی تصویب شد.
وی اقدام دیگر برای رونق تولید را ارتقای صادرات دانست و گفت: طی چهار ماه نخست امسال صادرات استان از نظر ارزش 9 درصد افزایش داشته است.
حسینی گسترش بازارهای بین المللی برای جذب سرمایه گذاری را دارای اهمیت ویژه دانست و افزود: هم اکنون این استان با بازارهای روسیه، هنگ کنگ، هند و بخشی از اروپا ارتباط دارد که از علل رونق تولید است.
وی اجرای طرح های متعدد و بزرگ صنعتی از جمله صنعت فولاد را از دیگر اقدامات دولت یازدهم در این استان ذکر کرد و گفت: بخشی از آنها به انجام رسیده و 14 طرح بزرگ با ارزش 48 هزار و 210 میلیارد ریال و ظرفیت پنج هزار و 79 فرصت شغلی هم در دست اجراست که تا پایان امسال به انجام می رسد.
وی با تاکید بر اینکه هم اکنون اکثر شاخص های استان روند رو به رشد دارد، اظهار کرد: نرخ تورم نیز از 37 درصد در سال 92 به 7.5 درصد در سال جاری کاهش یافته است.
حسینی همچنین با اشاره به تلاش های دولت برای بازسازی و احیای صنایع و واحدهای تولیدی استان افزود: در این راستا یک هزار و 866 واحد تولیدی 12 هزار و 359 میلیارد ریال از تسهیلات رونق تولید و منابع بانکی استفاده کردند.
وی اظهار کرد: وجود 150 شرکت دانش بنیان استان نیز که 343 محصول تولید نموده و اشتغال چهار هزار و 109 نفر را فراهم کرده اند از دیگر ظرفیت هایی است که طی این دولت در استان تقویت شد.
وی ادامه داد: در نتیجه این تلاش ها جمعیت شاغلان استان از مرز 2 میلیون نفر عبور کرده و این روند همچنان ادامه دارد.
معاون استاندار خراسان رضوی گفت: در زمینه تکریم حقوق شهروندی، ارتباط نظام مند مردم و مشارکت آنان در امور مختلف نیز طرح تعامل مردم با دولت را اجرا کرده ایم که تشکیل میز گفت و گو با گروه های مختلف و راه اندازی خانه احزاب با 53 حزب رسمی در این راستا می باشد.
وی افزود: همچنین خانه تشکل های غیر دولتی نیز شکل گرفته و طی 2 سال اخیر بیش از 400 تشکل غیر دولتی جدید مجوز فعالیت گرفته اند.
وی طرح تعامل تشکل های غیر دولتی با هم را از دیگر طرح ها دانست و اظهار کرد: محور فعالیت این تشکل ها هم از پنج زمینه به 21 زمینه مختلف گسترده شده است.
1906 / 6053 خبرنگار: فاطمه یوسفی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.