مسعود سلطانی فر روز سه شنبه در مراسم بهره برداری از نخستین استخر تخصصی قهرمانی شنا در مشهد به نام شهید حججی، قهرمانی و مدال آوری در رشته های سنگ نوردی، کاراته، تیراندازی و شمشیربازی را از اولویتهای برنامه ریزی برای المپیک 2020 ذکر و بیان کرد: در این برنامه ها و اهداف بر روی خراسان رضوی به عنوان استانی که دارای استعداد و ظرفیت بالایی است حساب ویژه ای کرده ایم.
وی ادامه داد: تلاش می کنیم تیمهای ورزشی ایران در مسابقات المپیک 2020 لندن با قهرمانیهای خود در رشته های مختلف تاریخ ساز شوند.
وزیر ورزش و جوانان گفت: رشته های مدال آور زیادی در المپیک وجود دارد اما تاکنون موفق شده ایم در چهار رشته طی مسابقات المپیک سالهای گذشته مدال آور باشیم.
وی افزود: با تمرکز در تکمیل زیرساختها به دنبال کسب مدال در رشته های شنا، ژیمناستیک و دو و میدانی المپیک نیز هستیم.
سلطانی فر ادامه داد: تیمهای ورزشی کشورهای آسیایی تاکنون در مسابقات المپیک خوش درخشیده و عمل کرده اند. ایران نیز با قهرمانیهای خود در المپیک 2020 به خیل این کشورها خواهد پیوست.
وی همچنین گفت: ورزش موجب ارتقا سلامت جامعه به ویژه جوانان و ایجاد شور و نشاط در آنان می شود. افزون بر این کسب افتخار در مسابقات ورزشی نام کشور را در جهان بر سر زبانها می اندازد و موجب افتخار آحاد مردم به هویت ملی خود می شود.
وزیر ورزش و جوانان در ادامه به پروژه های ورزشی در سطح کشور اشاره و بیان کرد: هم اینک چهار هزار پروژه نیمه تمام ورزشی وجود دارد که با تخصیص ویژه اعتبارات دولت به آنها عملیات اجرایی 700 پروژه تا پایان تیر 1397 به پایان می رسد. این پروژه ها 70 درصد پیشرفت اجرایی دارند.
وی همچنین به هزینه 75 میلیارد ریالی برای استخر سرپوشیده شهید حججی در مشهد اشاره و بیان کرد: نامگذاری این استخر به نام شهید حججی نشان می دهد راه قهرمانی از مسیر شهدا می گذرد و جوانان باید در این مسیر شهیدان والامقام را الگوی خود قرار دهند.
وزیر ورزش و جوانان گفت: تمرکز وزارت ورزش و جوانان بر این مهم است که با همکاری استانداران در سراسر کشور اتفاقات مطلوبی در ورزش رخ دهد. یک نمونه از این اتفاقات سالن ورزشی 6 هزار نفری در مشهد است که به زودی راه اندازی می شود.
خبرنگاران: حسین عباسی و میترا عبداللهی **انتشار: حسین کریم زاده
7489/7507/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.