به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری،‌ علیرضا رشیدیان روز سه شنبه، به مناسبت هفته دولت، در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه مشهد افزود: دولت ها با هر گرایش سیاسی باید از شهیدان رجایی و باهنر به عنوان 2 معلم بزرگ، خدمت کردن صادقانه را بر اساس ارزش های الهی برای اعتلای وضعیت مردم و پیشرفت کشور در نظر داشته باشند و تمام تلاش ما در استان نیز بر آن بوده که ادامه دهنده راه این 2 دولتمرد شهید و راهی که امام و رهبری تبیین کرده اند؛ باشیم.
وی اظهار کرد: انقلاب اسلامی، تفکری برآمده از اسلام ناب، عقلایی، فقاهتی و انقلابی است که امام راحل (ره) و بسیاری از بزرگان این تفکر را در جامعه گسترانیده اند.
رشیدیان با اشاره به هفته دولت، خاطرنشان کرد: شاید در طول سال به دلایل مختلف برای دولت این مجال حاصل نشود که عملکرد خود را به اطلاع مردم برساند و این زمان، موقعیت خوبی است که گزارشی از اقدامات یک ساله به آنان ارائه شود.
وی تصریح کرد: به گواه آمار و اطلاعات، دولت تدبیر و امید، عملکرد مناسبی در چهار سال گذشته در کشور و استان داشته است.
وی با بیان اینکمه تفکر اعتدال و استفاده از سلائق سیاسی مختلف، جهش بسیار خوبی برای ارتقای شاخص ها در حوزه های مختلف را به دنبال داشته،‌ افزود:‌ ما در این مسیر از ظرفیت همه نیروهای اصلاح طلب و هم اصولگرای معتدل، که به ارزش های انقلاب و چهارچوب کلی دولت اعتقاد داشته اند؛ استفاده کرده ایم.
رشیدیان به ارائه گزارشی از اقدامات و دستاوردهای اقتصادی استان در دولت یازدهم پرداخت و گفت: در حوزه مسائل اقتصادی و معیشتی علیرغم تنگناهای اعتباری، حرکت رو به رشدی را با تلاش تمامی بخش های خصوصی، دولتی و عمومی شاهد بودیم و خالص اشتغال استان از یک میلیون و 832 هزار نفر در پایان بهار امسال به بیش از 2 میلیون و 55 هزار نفر رسید.
وی افزود: در حوزه صنعت، اشتغال، افزایش تولیدات قدم های موثری برداشته شد و در حوزه توسعه صادرات با کمک بخش خصوصی برنامه جامعی تدوین و با کمک سیاست های صحیح و اصولی در حوزه خارجی در چهار سال گذشته، به میزان حدود 11 سال قبل، در استان جذب سرمایه گذار خارجی داشتیم که معتقدیم هنوز ظرفیت استان بیش از این است.
وی تصریح کرد: در سال 93 رتبه نخست طلاق کشور مربوط به این استان بود که این رقم در سال گذشته به هشتم کاهش یافت و طبق آمار اعلام شده در چهار ماه نخست سال جاری، 14 درصد نرخ طلاق استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.
استاندار خراسان رضوی ادامه داد: معاونت زیارت استانداری تلاش و برنامه ریزی های خوبی را برای تسهیل امر زیارت داشته و مسئولیت کارگروه ملی زیارت به استان واگذار شده، در ارائه خدمات زیارت جهش خوبی شکل گرفته که نه تنها در خراسان رضوی بلکه تجاب ما در قم و شیراز هم اجرایی شده است.
وی تاکید کرد: تلاش شده دستگاه های مختلف را درگیر موضوع زیارت کنیم تا از این ظرفیت برای معرفی اسلام راستین استفاده کنیم.
استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه حرم و شهر امام رضا(ع) می تواند محور گفتمان مذاهب و ادیان الهی باشد اظهار کرد: در سطح فراملی هم برنامه های قابل توجهی در حوزه زیارت درحال اجرا داریم.
معاونان استاندار خراسان رضوی نیز وی را در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان همراهی می کردند.
خبرنگار: فاطمه یوسفی ** انتشار دهنده:‌ علی اصغر ایزدی ‌
1906/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.