به گزارش ایرنا علیرضا رشیدیان، دوشنبه در نشست شورای اداری این استان که با حضور وزیر کشور برگزار شد، با بیان اینکه بقیه طرح های بازمانده از دولت دهم نیز در حال تکمیل است، افزود: در دولت یازدهم یک هزار و 881 طرح در حوزه بهداشت و درمان این استان به اجرا درآمده که به این ترتیب ظرفیت تخت های بیمارستانی استان بیش از 30 درصد افزایش پیدا کرده است.
به گفته وی، هم اکنون یک هزار و 700 تخت بیمارستانی دیگر نیز در استان در حال ساخت است.
استاندار خراسان رضوی گفت: شاغلان استان هم اکنون از مرز 2 میلیون و 55 هزار و 700 نفر عبور کرده است.
رشیدیان با اشاره به افزایش نرخ مشارکت اقتصادی استان به 45.3 درصد، اظهار کرد: اشتغالزایی 160 هزار نفر در استان خراسان رضوی از برنامه ریزی های انجام شده است که نقش و وظیفه هر شهرستان در این رابطه مشخص شده است.

* افزایش 9 درصدی ارزش صادرات خراسان رضوی
استاندار خراسان رضوی به جهش و افزایش رشد صادرات در این استان اشاره و بیان کرد: در چهار ماهه نخست امسال صادرات استان به میزان 705 هزار تن و ارزش 534 میلیون دلار بوده است که از نظر وزنی نسبت به مدت مشابه پارسال، هفت درصد و از نظر ارزشی 9 درصد رشد نشان می دهد.
رشیدیان با اشاره به روند کاهشی نرخ تورم در خراسان رضوی افزود: شاخص نرخ تورم در این استان 0.1 درصد نسبت به میانگین کشور کاهش داشته است.
وی اعطای یک هزار و 236 میلیارد تومان تسهیلات به بنگاه های اقتصادی، افزایش 2 برابری تسهیلات صندوق کارآفرینی امید، فعال سازی کارخانجات تعطیل شده، سرمایه گذاری 997 میلیارد تومانی در حوزه کشاورزی، سرمایه گذاری 10 هزار میلیارد تومانی در حوزه صنعت و سرمایه گذاری پنج هزار و800 میلیارد تومانی در حوزه گردشگری را از دیگر دستاوردهای دولت در این استان برشمرد.
وی اظهار کرد: با نصب شمارشگرهای هوشمند بر روی چاههای آب، بیش از 600 میلیون متر مکعب از برداشت آب توسط این چاهها در استان کاهش پیدا کرده است.

*افزایش هشت درصدی تعداد زائران
استاندار خراسان رضوی، افزایش شمار زائران و بهبود کیفیت خدمات به آنان را از اولویت های استان خواند و گفت: با اقدامات انجام شده در چهار ماهه نخست امسال شمار زائران داخلی استان هشت درصد و زائران خارجی 6 درصد نسبت به مدت مشابه پارسال رشد داشته است.
رشیدیان با اشاره به اجرای طرح تکاپو در خراسان رضوی افزود: در قالب این طرح با انعقاد 19 تفاهم نامه تاکنون برای هشت هزار نفر ایجاد اشتغال شده و اشتغالزایی برای 500 نفر دیگر نیز در حال انجام است.
وی تولید زعفران را یکی از رسته های طرح تکاپو عنوان و بیان کرد: اکنون 11 واحد در استان در حوزه اصلاح کاشت، داشت و برداشت این محصول در حال اجراست.
وی افزود: در حوزه پوشاک نیز 2.5 میلیون دلار انعقاد قرارداد با شرکت های داخلی و خارجی داشته ایم که بدین طریق برای 100 نفر اشتغالزایی شده است.
استاندار خراسان رضوی هم چنین گفت: افزایش پوشش گازرسانی در این استان از 56 به 75 درصد، برق رسانی تمام روستاهای بالای 20 خانوار و افزوده شدن یک هزار و 728 کلاس درس روستایی از دیگر دستاوردهای دولت یازدهم در استان خراسان رضوی بوده است.
وی با بیان اینکه در حوزه شرکت های دانش بنیان نیز در سال گذشته 750 میلیارد ریال قرارداد منعقد شده، گفت: این شرکت ها بیش از 10 میلیارد دلار در سال گذشته صادرات داشته اند.
استاندار خراسان رضوی در ادامه بیان کرد: اعتبارات ملی و استانی خراسان رضوی در سال 96 حدود 22 هزار 311 میلیارد تومان و اعتبارات هزینه ای 522 میلیارد تومان برآورد شده است.
رشیدیان افزود: در حوزه مسکن امسال با طرحهایی که تا پایان هفته دولت به بهره برداری می رسد، 60 هزار مسکن مهر در این استان ساخته و بهره برداری شده است در حالی که این رقم در دولت قبل 33 هزار واحد بوده است.
وی با اشاره به کاهش آسیب های اجتماعی در استان خراسان رضوی افزود: خراسان رضوی در آسیب های اجتماعی مانند طلاق شرایط رو به بهبودی دارد و در حوزه مسائل امنیتی نیز با هدایت مقام معظم رهبری شرایط خوبی را شاهد هستیم.
وی افزایش کشفیات مواد مخدر، افزایش ضربات به باندها، جمع آوری سوداگران مرگ و برخورد با قاچاقچیان کالا و ساماندهی اتباع بیگانه را از دیگر اقدامات استان عنوان کرد.
وی با اشاره به مدیریت خوب 2 بحران سیل و زلزله در استان خراسان رضوی گفت: نوسازی و بازسازی 2 هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله زده استان هم اکنون در حال اجراست.
وی در بخشی از سخنانش با اشاره به نامگذاری مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام، گفت: در راستای سیاست دولت یازدهم که هدف آن افزایش تعامل با دنیا بوده، اقدامات زیادی در این استان صورت گرفته است.
خبرنگاران: ندا جواهری فر، مریم انجیدنی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
3027/7505/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.