حمید درخشان نیا روز یکشنبه در نشست شورای اداری تایباد افزود: آن دسته از افرادی که کارت هوشمند ملی آنها تا پایان سال 1389 اعتبار داشته باید نسبت به صدور کارت هوشمند اقدام کنند. این کارتها فقط تا پایان سال جاری اعتبار خواهد داشت و پروژه صدور کارت ملی هوشمند در سال 97 به پایان خواهد رسید.
وی ادامه داد: مشخصات 120 میلیون ایرانی از ابتدای تاسیس این سازمان در سال 1297 تاکنون در پایگاه سازمان ثبت احوال به روزرسانی شده است. هم اکنون این پایگاه به لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری کاملا مکانیزه بوده و 120 موسسه، ارگان دولتی و خصوصی به این پایگاه برای برنامه هایی که به احراز هویت افراد نیاز دارد دسترسی دارند.
رئیس سازمان ثبت احوال در ادامه به فاقدان شناسنامه و مشکوک التابعه در شهرستانهای مرزی اشاره و بیان کرد: این موضوع در برخی استانها بیشتر و در برخی از مناطق مرزی کمتر است. سازمان ثبت احوال با تشکیل شورای حقوقی متشکل از قضات دیوان عالی و برخی استادان رشته های حقوقی دانشگاهها روند رسیدگی را بیشتر کرده است.
فرماندار تایباد هم در این نشست گفت: با توجه به همجواری این شهرستان با کشور افغانستان در سالیان گذشته برخی زنان ایرانی با مردان افغان ازدواج کرده اند. هم اینک فرزندان این افراد فاقد شناسنامه هستند که در شمارشان به افزون بر سه هزار نفر می رسد.
حسین شرافتی راد افزود: پارسال 108 پرونده افراد فاقد شناسنامه در تایباد تشکیل شد که این رقم با همکاری دستگاههای 50 درصد کاهش یافته و تعیین و تکلیف شده است.
تایباد در فاصله 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.
خبرنگار: علی اصلاحی نصرآبادی **انتشار: حسین کریم زاده
7494/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.