سید جواد حسینی روز یکشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان خراسان رضوی افزود: این استان در زمینه طلاق از رتبه نخست کشور به رتبه هشتم سقوط کرده است.
وی اظهار کرد: برای اولین بار آمار ازدواج در استان خراسان رضوی طی سال گذشته یک درصد افزایش یافت که این امور ناشی از مداخلات دولت بوده است.
وی گفت: برای تحقق این وضعیت با حضور دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دادگستری، دفتر اجتماعی و دفتر امور خانواده استانداری خراسان رضوی، زنجیره طلاق و ازدواج بر اساس راهبردهای 16 گانه رهبر معظم انقلاب ترسیم شد.
حسینی افزود: در سال گذشته 77 هزار فقره وام ازدواج در این استان پرداخت شد و امسال نیز وام قرض الحسنه با کارمزد چهار درصد به شکل ضربتی تا آخر شهریور به متقاضیان پرداخت می شود.
وی اظهار کرد: امسال 25 هزار نفر متقاضی وام قرض الحسنه ازدواج بودند که علاوه بر آنان به هشت هزار نفر از متقاضیان سال های گذشته نیز این وام پرداخت شد و این میزان به 33 هزار فقره رسید.
وی گفت: برای پرداخت این وام، وثیقه و ضمانت گرفته نشد و زمان بازپرداخت اقساط آن نیز از 36 ماه به 48 ماه افزایش یافت.
معاون استاندار خراسان رضوی با اشاره به ایجاد 100 هزار فرصت شغلی در این استان طی سال گذشته افزود: این میزان، معادل 16 درصد اشتغال کشور بود و این در حالی است که 8.1 درصد جمعیت کشور در استان خراسان رضوی زندگی می کنند.
وی اظهار کرد: امسال نیز ایجاد 160 هزار فرصت شغلی در خراسان رضوی هدف گذاری شده است.
وی گفت: در هفته دولت نیز هزار و 317 پروژه در این استان با هزینه 15 هزار و 450 میلیارد ریال افتتاح می شود که سهم آموزش و پرورش در این زمینه 250 میلیارد ریال است.
حسینی افزود: در دولت یازدهم کلاسهای درس حاشیه شهر مشهد از سه نوبته به 2 نوبته و از متوسط 45 نفر به 35 نفر کاهش یافت.
وی اظهار کرد: در سال جاری نیز 18 پروژه شامل 15 مدرسه، 2 استخر و یک سالن ورزشی توسط آموزش و پرورش خراسان رضوی در دست اجراست.
1922/ 6053 خبرنگار: کامیار اسماعیل پور** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.