افشین رحیمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت در راستای ایجاد اشتغال پایدار و ارتقای بهره وری، بیش از 70 تفاهم نامه همکاری آموزشی با دستگاههای دولتی، نهادهای عمومی و بخش غیردولتی برای ارائه آموزشهای مبتنی بر سفارش و تقاضا محور به امضا رسیده است.
وی اظهار کرد: طی یک سال گذشته برای نخستین بار در کشور تفاهم نامه ای با اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با هدف وقف مهارت آموزی و اشتغال منعقد شده است.
وی پیگیری برای انعقاد تفاهم نامه با خیرین سرمایه گذار در حوزه مهارت آموزی با عنوان همیاران مهارت را یکی دیگر از فعالیتهای انجام شده در این مدت نام برد.
رحیمی با اشاره به توان خراسان رضوی در زمینه سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی گفت: جذب سرمایه گذار خارجی برای توسعه آموزشهای مهارتی در حوزه سنگهای قیمتی در شهرستانهای تایباد و مشهد از دیگر اقدامات صورت گرفته طی یک سال گذشته بوده است.
وی افزود: طی این مدت این اداره کل میزبان مسابقات ورزشی بانوان سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور بوده و این مسابقات را در راستای ترویج روحیه نشاط و همگرایی در بین کارکنان به اجرا در آورده است.
وی اظهار کرد: توسعه ظرفیتهای آموزشی در سکونتگاههای غیر رسمی حاشیه کلانشهر مشهد، افتتاح نخستین مرکز آموزش تخصصی ویژه معلولین، افتتاح مراکز جوار شهرک صنعتی نیشابور، افتتاح مرکز ارتقای مهارت شهرک صنعتی چناران و برگزاری مسابقات آزاد مهارتی نیز از اقدامات انجام شده طی این مدت بوده است.
رحیمی، شناسایی مشاغل جدید و تهیه استانداردهای شغلی و حرفه ای با همکاری بخش های مختلف اقتصادی، به روز رسانی استانداردهای موجود بر اساس نیازهای بازار کار و جامعه و استفاده حداکثری از ظرفیت های بالقوه و بالفعل سازمان در حوزه اشتغال را از طرحهای توسعه ای اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی برشمرد.
وی گفت: با رویکرد تحقق سیاستهای ابلاغی رهبر معظم انقلاب، استانداردهای آموزشی مورد نیاز در حوزه زیارت، مدیریت منابع آب و انرژی های نو با هدف تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی تدوین شده است.
وی افزود: همزمان با اولین روز هفته دولت نیز مرکز آموزش بین کارگاهی در مجتمع فولاد خراسان در نیشابور به بهره برداری رسید.
رحیمی اظهار کرد: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی با 35 مرکز ثابت آموزشی، شعبه ها و واحد های سیار در صنایع و صنوف، دانشگاهها، سکونتگاههای غیر رسمی، زندانها، پادگانها، بخشها، روستاها و حدود 949 آموزشگاه آزاد تحت نظارت در شهرستانهای استان مرجع اصلی ارائه آموزشهای مهارتی کوتاه مدت در این استان است که بر اساس قوانین، آئین نامه ها و استانداردهای آموزشی، مسئولیت تربیت نیروی کار و ارتقای مهارت شاغلان در بازار کار را بر عهده دارد.
1922/ 6053 خبرنگار: کامیار اسماعیل پور** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.