محمدحسین جعفری روز شنبه در دیدار با رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان خراسان رضوی اظهار کرد: بر روی رودخانه کارده سدی به ظرفیت 24 میلیون متر مکعب در فاصله حدود 70 کیلومتری مشهد برای کمک به تامین آب این شهر ساخته شده است.
وی خاطر نشان کرد: عملیات آزادسازی بستر رودخانه های خراسان رضوی از اقدامات در حال اجرای شرکت آب منطقه ای است که اکنون عملیات اجرایی رودخانه ارداک پایان یافته و رودخانه کشف رود نیز مراحل پایانی خود را می گذراند.
وی طول رودخانه های استان خراسان رضوی را 29 هزار کیلومتر عنوان و اظهار کرد: تصرف اراضی و رهاسازی غیرقانونی فاضلاب خام و آبیاری غیرمجاز اراضی کشاورزی با فاضلاب در اطراف رودخانه ها به ویژه کشف رود، تهدید بزرگی برای وضعیت بهداشت و سلامت جامعه به شمار می رود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: در قالب طرح احیا و آزادسازی مسیر رودخانه تاریخی کشف رود، یک هزار و 500 هکتار از اراضی اطراف رودخانه کشف رود که با پساب آلوده آبیاری می شد، آزاد و پاکسازی شده است.
وی با بیان اینکه کل مسیر کشف رود اعم از فرعی و اصلی بیش از 100 کیلومتر است، افزود: تاکنون 76 کیلومتر از اراضی مسیر اصلی رودخانه کشف رود مشهد آزادسازی شده و عملیات آزادسازی مسیرهای فرعی آن نیز در حال انجام است.
وی ادامه داد: در بحث آزادسازی اراضی کشف رود که اکنون به عنوان یک الگوی ملی مطرح شده و مورد بازدید مسئولان مرتبط سازمان یونسکو نیز قرار گرفته، رسانه ها نقش بسزایی داشته اند.
رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی در استان خراسان رضوی نیز در این دیدار گفت: خبرگزاری جمهوری اسلامی با سابقه فعالیت 80 ساله به عنوان رسانه رسمی نظام جمهوری اسلامی، رسانه ای حرفه ای و تخصصی به شمار می رود.
شاهین فرشاد افزود: با توجه به بحران آب در کشور و به ویژه استان خراسان رضوی، پوشش اخبار و اطلاع رسانی رویدادهای حوزه آب یکی از اولویت های مهم است که برای ایرنا از اهمیت بسزایی برخوردار است.
وی بیان کرد: خبرگزاری جمهوری اسلامی از هیچ تلاشی برای اطلاع رسانی مناسب به افکار عمومی و از دیگر سو بیان چالش ها و مشکلات وضعیت موجود به مسئولان دریغ نخواهد کرد.
خبرنگار: مریم انجیدنی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
3027/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.