حسین اسماعیلیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح ها در شهرستان های سرخس، سبزوار، باخرز، کلات، تربت جام، کاشمر، خلیل آباد، نیشابور، قوچان و جوین وارد مدار بهره برداری شده است.
وی بیان کرد: همچنین در این ایام عملیات اجرایی 2 طرح بخش فاضلاب در شهرهای قوچان و سبزوار و پنج طرح بخش آب در شهرهای چناران، فیض آباد، بینالود، قوچان و تایباد با 96 میلیارد و 700 میلیون ریال آغاز می شود.
اسماعیلیان در خصوص عملکرد سال گذشته این شرکت نیز اظهار کرد: حفر، کف شکنی و جابه جایی 23 حلقه چاه، تجهیز و برق رسانی به 36 حلقه چاه، ساخت و توسعه 58 کیلومتر شبکه آب شرب، اصلاح و بازسازی 72 کیلومتر شبکه توزیع آب شرب از جمله اقدامات انجام شده در سال 95 بوده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی ادامه داد: اجرای 36 کیلومتر خط انتقال آب، ساخت مخزن ذخیره آب شرب با ظرفیت چهار هزار و 213 متر مکعب، تجهیز اتاق بحران و خرید سه دستگاه دیزل و پمپ خودمکش از دیگر طرح های اجرا شده بخش آب است که در مجموع برای این طرح ها 500 میلیارد ریال هزینه شده است.
اسماعیلیان افزود: اجرای 39 کیلومتر شبکه فاضلاب در شهرهای استان با 120 میلیارد ریال اعتبار، آغاز عملیات اجرایی طرح احداث مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهر گلبهار با ظرفیت 30هزار متر مکعب در شبانه روز با سرمایه گذاری 700 میلیارد ریالی بخش خصوصی و عملیات اجرایی تصفیه خانه فاضلاب شهرک توحید سبزوار با ظرفیت 15 هزار مترمکعب در شبانه روز با سرمایه گذاری بخش خصوصی به ارزش 400 میلیارد ریال از دیگر اقدامات مهم این شرکت در سال 95 است.
هم اکنون شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی با زیر پوشش بردن یک میلیون و 200 هزار نفر خدمات رسانی به ساکنان 73 شهر را در این استان(به جز کلانشهر مشهد) بر عهده دارد.
99.9 درصد جمعیت سه و نیم میلیون نفری کلانشهر مشهد شامل یک میلیون و 248 هزار مشترک زیر پوشش شبکه آب آشامیدنی هستند.
خبرنگار: ندا جواهرفر ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
7505/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.