معاون رئیس جمهوری گفت: بر اساس برآورد اولیه خسارت ناشی از سیل در خراسان رضوی هزار و ۴۹۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

به گزارش ایلنا، محمدباقر نوبخت عصر امروز در نشست شورای استانی مدیریت بحران خراسان رضوی در مشهد افزود: مدیران و مسئولان خراسان رضوی در حوادث زلزله و سیل امسال در این استان با قرار گرفتن در کنار مردم مسئولانه عمل کردند.

وی ادامه داد: این احساس مسئولیت مسئولان در نظام مقدس جمهوری اسلامی یک ارزش محسوب می‌شود. انتظار رهبر انقلاب نیز از مسئولان برخورد مسئولانه و شریک‌شدن در درد و رنج مردم است.

نوبخت گفت: رئیس‌جمهوری پس از بروز حادثه سیل اخیر از رئیس سازمان برنامه و بودجه خواستند به عنوان نماینده همه وزاری کابینه که در این روزها درگیر موضوع رای اعتماد مجلس هستند به خراسان‌رضوی سفر کرده، از نزدیک خسارات وارده را بررسی و مراتب همدری دولت را با خسارت‌دیدگان اعلام کند.

وی افزود: سیل ۲۰ مرداد جاری دومین حادثه غیر مترقبه‌ای است که امسال در خراسان‌رضوی رخ داده است. این حوادث نشان می‌دهند آنچنان هم این حادثه‌ها غیرمترقبه نیستند و تجاور انسان به ساختار طبیعت یکی از علل اصلی بروز آنها است.

نوبخت ادامه داد: عامل انسانی در گسترش خسارت‌های ناشی از زلزله و سیل دخیل بوده و این مساله در زلزله ۱۶ فروردین امسال در خراسان رضوی نیز بروز پیدا کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.