رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ترامپ خیلی علاقه مند است که در صحنه بین المللی خودش را نشان دهد ، گفت: این رفتارهای او در بین سیاستمداران دنیا یک امر پسندیده ای نیست.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی در مراسم دوازدهمین سالگرد علامه حاج شیخ محمدتقی بهلول گنابادی در محل مصلی گناباد اظهار کرد: بحث مذاکرات هسته ای به تقاضای آمریکا در 5 سال قبل رخ داد و آنها گفتند که ما حاضریم در مسائل هسته ای مذاکره و مسئله را حل کنیم.

وی ادامه داد: ایران نیز گفت که امریکا باید بحث غنی سازی را در ایران بپذیرد تا مذاکره صورت گیرد و آنها نیز این را پذیرفتند ولی ایران درخواست کرد که باید کتبا اعلام شود و آنها نیز نامه اوباما را مبنی بر موافقت غنی‌سازی در ایران را آوردند و بحث مذاکرات آغاز شد؛ پس از فراز و فرودهایی بالاخره به توافق رسیدند.

وی بیان کرد: این توافق در زمانی به انجام رسید که همه کشورهای بزرگ بر علیه ایران هم‌صدا شده بودند و همه آنها قطعنامه صادر و ایران را تحریم می‌کردند و حتی کشورهایی نظیر روسیه و چین نیز آن را امضا می کردند که با توافق انجام شده این فضا نیز شکسته شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: بعد از آن نیز شرایط اقتصادی کشور تغییر کرد و مسائل بانکی حل شد و رفت و آمد کشتی‌های ایران نیز آغاز شد و وضعیت به هم پیوسته کشورها نیز شکسته شد.

لاریجانی افزود: تحریم های جدید امریکا به ضرر ایران تمام نمی‌شود و آنها کار مهمی نمی‌توانند بکنند؛ ضمن اینکه قصد امریکا این است که یک اضطرابی ایجاد بکنند که این سرمایه گذاری هایی که در ایران رخ داده انجام نگیرد.

وی با اشاره به اینکه مسئله امریکا هسته ای نیست، افزود: ایران به یک قدرت دموکراتیک در منطقه تبدیل شده و این خیلی مهم است چرا که جریان تفکر جمهوری اسلامی زنده بوده و از طرف دیگر نیز امنیت در ایران برقرار است و این کشور نیروی مسلح قوی نیز دارد.

وی خاطرنشان کرد: امریکائی ها هر کاری بکنند به ضرر آنهاست و این مصوبه ای که مجلس این کشور تصویب کرده به دلیل اینکه کشورهای دیگر از آنها حمایت نمی‌کنند هیچ سودی برای آنها نخواهد داشت.

رئیس قوه مقننه افزود: همزمان با این مسئله ایران فعالانه با تروریست ها در کشورهای عراق و سوریه درگیر شد چون می دانست داعش یک فتنه بزرگی است که آبروی اسلام را می برد و برای کشور ایران نیز سنگین خواهد بود و لذا با کمک روسیه کمر داعش در سوریه و عراق در این چند سال اخیر شکسته شده است.

وی در ادامه گفت: در این هنگام بعضی از کشورهای منطقه موزیانه شروع کردند تا در برابر ایران مانع ایجاد کنند و نیز القا کردند که این توافقی که صورت گرفته به نفع ایران است و باید لغو شود.

لاریجانی تأکید کرد: آمریکا در ایام انتخابات از این حرف های پرت و پلا زیاد گفته و لغو توافق هسته‌ای به این سادگی نیست چراکه این توافق یک توافق بین المللی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: وقتی توتال در ایران سرمایه گذاری می کند دلیلش این است که آنها تهدیدهای آمریکا را قبول ندارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: مرحوم علامه بهلول گنابادی در راه مبارزه با ظلم  و ستم انسانی پاک باخته بود و انصافا یک زندگی پر از ماجرایی داشت. 

لاریجانی ادامه داد: صدا و سیما اگر می خواهد کاری بکند باید از دروان زندگی علامه بهلول گنابادی یک فیلم سینمایی و یا سریال تلویزیونی بسازد چرا که ایشان خیلی زندگی جذاب و استثنایی داشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مرحوم علامه بهلول گنابادی در تراز یک روحانی وارسته مکتب امام جعفر صادق (ع) قرار می گیرد ، اضافه کرد: ایشان چند خصوصیت و ویژگی داشتند که از جمله آنها می توان به بی ریا بودن ، ممارست و ریاضت داشتن، بی ریابودن ، شجاعت و غیره اشاره کرد که همه اینها او را به یک شخصیت جاذب مبدل کرده بود.

وی با بیان اینکه بهلول گنابادی یکی از افراد موثر در واقعه مسجد گوهرشاد بوده است ، تصریح کرد: عیادت و پرستاری از بیماران و توجه به کودکان از جمله ویژگی های منحصر به فرد دیگر وی بود. 

وی خاطرنشان کرد: ما در کشور نداریم عالمی که حافظ قرآن ، نهج البلاغه ، صحیفه سجادیه و کتب فقهی بوده و اهل خطابه نیز باشد و به راستی مرحوم بهلول گنابادی یکی از شاگردان مکتب امام صادق (ع) بود.

رئیس‌مجلس شورای اسلامی همچنین اظهارکرد: به جوانان توصیه می‌کنم حتما کتاب خاطرات مرحوم بهلول گنابادی را مطالعه کنند.

وی با اشاره به اینکه روحانیت شیعه اینگونه بوده و این مکتب، یک مکتب زنده است ، خاطرنشان کرد: به همین دلیل باید در جمهوری اسلامی ، پایگاه روحانیت به عنوان یک پایگاه مستقل حفظ شود.

لاریجانی عنوان کرد: روحانیت شیعه همیشه کنار مردم بوده و پشتیبان مردم نیز بوده است و این طوری است که این فرهنگ اهل بیت در کشور ما حفظ می شود.

گفتنی است ادای احترام به مقام شامخ شهدا و علامه حاج شیخ محمدتقی بهلول گنابادی ، بازدید از میراث جهانی قنات قصبه ، فرودگاه گناباد و شرکت در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری از دیگر برنامه های سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به گناباد بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.