عابدین عابدی مقدم روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این افراد متشکل از همسران و فرزندان شهدا، جانبازان، آزادگان و همسران و فرزندان آنان هستند که در 6 انجمن دسته بندی می شوند.
وی گفت: 100 نفر از این افراد که دارای مدرک فوق تخصص پزشکی و پی اچ دی هستند در انجمن متخصصان پزشکی عضوند و 50 تن نیز که اکثر آنان عضو هیات علمی دانشگاه هستند اعضای انجمن متخصصان غیر پزشکی را تشکیل می دهند.
عابدی مقدم اضافه کرد: 115 نفر نیز در انجمن متخصصان حوزوی با سطح تحصیلات خارج فقه و اصول و 130 نفر نیز در قالب انجمن هنرمندان شاهد و ایثارگر فعالیت دارند که در مسابقات هنری در سطوح جهانی و ملی دارای رتبه های برتر هستند.
وی گفت: انجمن نویسندگان اهل قلم شاهد و ایثارگر و انجمن مخترعان ایثارگر به ترتیب با 100 و 60 نفر عضو در حوزه خلق آثار مکتوب فعالیت داشته و یا اختراعاتی را در مراکز معتبر ملی و بین المللی به ثبت رسانده اند.
عابدی مقدم اظهار داشت: امروز سنگر علم بیشتر از هر زمان دیگر به دانشمندان و عالمان در راستای خودکفایی و توسعه همه جانبه کشور نیاز دارد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی افزود: از طرح های تحقیقاتی جامعه ایثارگری که دارای دستاورد علمی مورد تأیید مراکز علمی معتبر باشد حمایت می شود.
هم اکنون 324 هزار نفر زیر پوشش خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی قرار دارند.
این استان 17 هزار شهید، 48 هزار جانباز و سه هزار و 300 آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
خبلرنگار: ناصر اسدزاده هروی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
3221/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.