سید جواد حسینی عصر سه شنبه در نشست اجرایی تشکیل پارلمان زنان خراسان رضوی در مشهد افزود: به همین منظور با هدف افزایش مشارکت زنان در فرایند تصمیم سازی و تصمیم گیری برنامه های توسعه استان 'طرح تشکیل پارلمان مشورتی زنان استان خراسان رضوی' تهیه شده است.
وی ادامه داد: در این چارچوب استانداری خراسان رضوی فرصتی را که برای تصمیم گیری در اختیار دارد به بخش غیردولتی، جامعه زنان و فرهیخته استان واگذار می کند.
معاون استاندار خراسان رضوی گفت: این طرح مصوبه کارگروه زنان و خانواده استانداری و قرار است 22 مرداد ماه جاری در 'روز تشکلها و مشارکتهای اجتماعی' در سه شهرستان نیشابور، خواف و بینالود به صورت آزمایشی افتتاح شود.
وی افزود: این سه شهرستان به صورت هدفدار انتخاب شده اند از این جهت که در مقیاسهای استان خراسان رضوی یکی از آنها شهرستانی بزرگ، دیگری شهرستانی متوسط و سومی شهرستانی کوچک به شمار می رود.
حسینی ادامه داد: ویژگی دیگر این شهرستانها، فرمانداران آنها است که افرادی پیگیر و پای کار به حساب می آیند لذا بخاطر همین ویژگیها این سه شهرستان در خراسان رضوی برای اجرای آزمایشی طرح پارلمان مشورتی زنان برگزیده شده اند.
وی گفت: این پارلمان دارای ارکانی همچون مجمع عمومی، هیات رئیسه و کمیسیونهای تخصصی است. مجمع عمومی استانی آن شامل 96 بانوی صاحبنظر، فعال، فرهیخته، کارآمد، مجرب، علاقه مند و موثر در اقشار و گروههای مختلف می باشد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی افزود: اعضای این پارلمان از بین زنان عضو هیات علمی دانشگاهها، هنرمندان، ورزشکاران، اعضای کانونهای فرهنگی هنری، بسیجیان، طلاب حوزه های علمیه، فعالان اقتصادی، اعضای اتاقهای بازرگانی، اعضای سازمانهای مردم نهاد و نظامهای حرفه ای و دانشجویان انتخاب می شوند.
وی ادامه داد: کمیسیونهای اجتماعی و فرهنگی، اقتصادی و اشتغال، آموزش و پژوهش و توانمندسازی، سلامت و جمعیت و حقوقی نیز کمیسیونهای پنجگانه این پارلمان را تشکیل می دهند.
زنان دو میلیون و ۹۹۴ هزار و ۸۷۳ نفر از جمعیت شش میلیون نفری خراسان رضوی را تشکیل می دهند.
خبرنگار: کامیار اسماعیل پور **انتشار: حسین کریم زاده
1922/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.