سید جواد حسینی عصر روز دوشنبه در نشست معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با اعضای فعال ستادهای انتخاباتی دکتر روحانی در خراسان رضوی در مشهد افزود: این طرحها در مجموع با اعتبار 40 میلیارد ریال از محل صندوق کارآفرینی امید هدفگذاری و تاکنون 21 مورد آن مصوب شده و بقیه در دست بررسی است.
وی ادامه داد: در راستای سیاستهای دولت رویکرد توانمندسازی و اشتغال زنان در خراسان رضوی مورد توجه قرار دارد و این موضوع را اولویت قرار داده ایم. در این چارچوب پارسال طرح توانمندسازی زنان روستایی در سطح 50 روستای استان اجرا شد که آثار بسیار ارزشمندی در پی داشت.
معاون استاندار خراسان رضوی گفت: امسال تعداد روستاهایی که همین طرح در آنها به اجرا در می آید به 100 مورد افزایش یافته و بدین منظور 18 دستگاه بطور ویژه ماموریت یافته اند در حوزه همین روستاها فعال شوند.
وی افزود: همچنین تاکنون در عرصه اجتماعی 165 تشکل غیردولتی زنان در خراسان رضوی فعال شده اند که نسبت به سال 1394 رشد 13 درصدی دارد.
حسینی ادامه داد: ظرف دو هفته آینده خانه تشکلهای غیردولتی خراسان رضوی فعال می شود تا فضایی برای تعامل و تبادل نظر آنها در راستای ایفای نقش موثرتر و انسجام بیشتر فراهم شود.
وی گفت: دولت به تشکلهای غیردولتی و نقش مردم در حوزه های مختلف اعتقاد ویژه دارد. طی دو سال اخیر 400 تشکل غیردولتی در خراسان رضوی شکل گرفته و مجموع تعداد آنها از 540 مورد به 932 تشکل رسیده است.
معاون استاندار خراسان رضوی افزود: امسال نیز برنامه ریزی شده تا برای تقویت فعالیت تشکلهای غیردولتی و سمنها در حوزه های مختلف این حوزه رشد 15 درصدی داشته باشند.
وی در ادامه گفت: در کنار اقداماتی که در حوزه خانواده با محوریت کاهش طلاق و افزایش ازدواج انجام شده و آثار مثبتی هم در پی داشته در راستای توانمندسازی و حفظ سلامت زنان چهار مرکز غربالگری در حاشیه شهر مشهد فعال شده اند. بانک زنان هم با هدف شناسایی ظرفیتها و توانمندیهای زنان در حال شکل گیری است.
حسینی افزود: همچنین 98 کارگاه توانمندسازی مدیریت زنان فعال شده اند و طی دو هفته آینده پارلمان مشورتی زنان در 28 شهرستان استان خراسان رضوی دایر می شود تا از این توان فراگیر زنان در قالب تشکیلاتی منسجم در امر تصمیم گیریها بهره گرفته شود.
وی به ظرفیتهای زنان در حوزه سیاسی نیز اشاره و بیان کرد: در 53 حزب سیاسی فعال و مجوزدار خراسان رضوی زنان منشا اثر بوده و نقش و حضوری فعال داشته و دارند. همچنین به منظور تعامل و گفت و گو میز اقشار و گروههای مختلف در استان فعال شده که یکی از این میزها با جامعه زنان است تا به ارتباط و افزایش اعتماد بیشتر دولت و مردم بیانجامد.
معاون استاندار خراسان رضوی ادامه داد: با این وجود امروز باید برای زنان فرصتهای بیشتری فراهم شود و در این دولت جنس گزینی با فراهم شدن فضای بیشتر برای حضور زنان در عرصه های مختلف مدیریتی و سن گزینی به مفهوم جوانگرایی باید محقق شود.
وی گفت: در سالهای بعد از انقلاب نسبت به حوزه توانمندسازی زنان توجه خوبی صورت گرفته اما در این فاصله به تناسب این ظرفیت سازی و توانمندسازی فرصت سازی و ایجاد فضا برای بهره گیری از این ظرفیت و توانمندی ایجاد نشده که باید اکنون در این راستا تلاش شود.
خبرنگار: فاطمه یوسفی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
1906/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.