سید جواد حسینی روز دوشنبه در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان خراسان رضوی افزود: این برنامه با محوریت اداره کل امور زنان و خانواده، دفتر امور اجتماعی استانداری خراسان رضوی و اداره کل ورزش و جوانان بگونه ای طراحی می شود تا مجموعه اقدامات همچون تسهیلات بانکی، اولویت فرصتهای شغلی ویژه مزدوجین و ارائه آموزشهای مناسب برای آنان بیش از پیش دیده و اجرا شوند.
وی ادامه داد: این بسته در حوزه طلاق طراحی و تدوین و در بخشهایی نیز اجرایی شده است اما در حوزه ازدواج این طرح وجود ندارد.
معاون استاندار خراسان رضوی گفت: این استان رتبه نخست را در حوزه طلاق داشت اما طی دو سال اخیر در تعاملی همه جانبه با مشارکت همه بخشها و دستگاهها اقداماتی صورت گرفت که در این حوزه موثر بود و رتبه خراسان رضوی از جایگاه نخست کشور به مرتبه هشتم کاهش یافت.
وی افزود: در این مدت آموزشهایی که با رویکرد تواناسازی خانواده انجام شد از دو جنبه قابل توجه بود. نخست ارتقا کیفیت آموزشها و دوم از بعد کمی و گسترش این آموزشها به سطوح بیشتر.
حسینی ادامه داد: متغیر موثر دیگر مجموعه طرحهای است که دادگستری خراسان رضوی با مشارکت سازمان بهزیستی انجام داد و موضوع اثرگذار دیگر هم اشتغالزایی بود که ظرف دو سال اخیر در سطح استان محقق شده است.
وی گفت: سال 1394 تعداد 36 هزار و پارسال 100 هزار فرصت شغلی در خراسان رضوی ایجاد شد. امسال نیز بر اساس برنامه، هدفگذاری برای ایجاد 160 هزار فرصت شغلی جدید انجام شده است.
معاون استاندار خراسان رضوی همچنین به موضوع اوقات فراغت جوانان و نوجوانان اشاره و بیان کرد: باید مشخص شود چقدر از ظرفیت بین بخشی و دستگاههای مختلف در حوزه پر کردن اوقات فراغت استفاده شده است.
وی افزود: آموزش و پرورش خراسان رضوی 260 هزار دانش آموز معادل 28 درصد کل دانش آموزان استان را در قالب برنامه های مختلف زیر پوشش برنامه های اوقات فراغت قرار داده است. همچنین اداره کل آموزش و پرورش با 85 درصد دستگاههای استان برای همکاری و استفاده از ظرفیتهای آنان به منظور کمک به حوزه تعلیم و تربیت تفاهمنامه امضا کرده است.
حسینی همچنین به فعالیتهای ستاد ساماندهی امور جوانان خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: برگزاری 218 برنامه در هفته جوان با وجود کمبود اعتبارات و محدودیتها، اقدام موثری بود ضمن آنکه شکل گیری و صدور مجوز برای 180 سازمان مردم نهاد در حوزه جوانان در دست انجام است. امسال را زمان شکوفایی سمنهای جوانان قرار داده ایم.
وی ادامه داد: طی دو سال اخیر 400 سمن در خراسانرضوی راه اندازی شده که 30 مورد آن در حوزه روستاها فعال شده اند. در حالی که پیش از این اعتقادی به شکل گیری این تشکلها نبود 120 سمن نیز فقط در حوزه آسیبهای اجتماعی فعالیت می کنند.
خبرنگار: فاطمه یوسفی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
1906/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.