غلامرضا علیخانی روز دوشنبه به مناسبت هفته ملی مهارت و کارآفرینی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: ساختمان جدید مرکز فنی و حرفه ای گناباد با پیشرفت 60 درصدی و توسعه زیرساختهای این بخش توجه بیشتر مسئولان ذیربط را می طلبد.
وی با بیان اینکه کمبود زیرساختها از تنگناهای مهم آموزش های فنی و حرفه ای در گناباد محسوب می شود، اظهار کرد و افزود: با این حال 2 هزار و 700 نفر کارآموز در یک سال گذشته بیش از 503 هزار نفر ساعت آموزش دیده اند.
وی با اشاره به فعالیت بخش خصوصی در قالب 20 آموزشگاه فنی و حرفه ای در گناباد گفت: همچنین در این مدت 390 هزار نفر ساعت آموزش برای 690 نفر در آموزشگاههای خصوصی انجام شد.
وی گفت: کاراموزان از 12 سال به بالا بدون پرداخت هزینه می توانند در دوره های مهارت آموزی شرکت کنند تا در آینده با توجه به نیاز و علاقه و داشتن مهارت صاحب شغل و حرفه شوند.
رئیس مرکز فنی حرفه ای گناباد گفت: مرکز دیزل شرق یکی از زیرساختهای مهم آموزش های این بخش و تنها مرکز آموزشهای مرتبط با دیزل و وسایل نقلیه سبک و سنگین شرق کشور است و بیش از 90 درصد کاراموزان آن پس از کسب مهارت وارد بازار کار می شوند.
علیخانی اضافه کرد: طرح کاروزری دانش آموختگان دانشگاهی به منظور ایجاد اشتغال پایدار برای دانش آموختگان دانشگاهی بیکار در واحدهای صنفی و صنعتی در دست اجرا است.
وی اظهار کرد: در طرح یاد شده، دولت معادل یک سوم پایه حقوق اداره کار را به افراد کارورز به صورت ماهانه پرداخت و بقیه دستمزد هم توسط کارفرما به صورت توافقی پرداخت می شود.
علیخانی از انجام طرح آزمایشی با همکاری دهیاری روستای مِند بمنظور پرکردن اوقات فراغت همراه با مهارت آموزی 20 نفر از نوجوانان این روستا خبر داد و گفت: با انجام این طرح حدود 60 درصد از این دانش آموزان با یادگیری مهارت ها در آینده جذب بازار کار خواهند شد.
33 کارگاه آموزش های فنی و حرفه ای در قالب پنج مرکز مهارت آموزی در شهرستان گناباد فعال است.
20 آموزشگاه فنی و حرفه ای بخش خصوصی نیز به ارائه آموزشهای مختلف در این بخش می پردازند.
اول لغایت ششم مردادماه هفته ملی مهارت و کارآفرینی نامگذاری شده است.
شهرستان گناباد در فاصله 287 کیلومتری مشهد مرکز استان خراسان رضوی واقع است.
7545/2095/6012 خبرنگار: فهیمه نعمتی شهری** انتشار دهنده:‌علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.