سعیدرضا قنبری زاده، یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: رتبه چهارم کشوری در شاخص ثبت به موقع فعالیت ها در پرتال و نیز شاخص پوشش بازدید مراکز تهیه و توزیع و عرضه مواد غذایی در بین دانشگاه های همتراز از دیگر موفقیت های این مجموعه بوده است.
وی افزود: امسال در اجرای طرح سلامت نوروزی، با تلاش کارشناسان این اداره توانستیم در برخورد با متخلفان و تهدید کنندگان سلامت مردم به نتایج قابل توجهی دست یابیم که مورد توجه همکاران در مجموعه وزارتخانه قرار گرفت.
رئیس اداره سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی این دانشگاه نیز گفت: در قالب طرح سلامت نوروزی بیش از 2 هزار و 300 مورد بازدید از مراکز تهیه، عرضه و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی، مراکز و اماکن بین راهی و سامانه های آبرسانی انجام شد که در پی این بازرسی ها 69 مورد برخورد قانونی با دستفروشان، کشف و معدوم سازی 13 هزار و 425 کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی صورت گرفته و 54 متخلف نیز به مراجع قضایی معرفی شدند.
جلیل چین سری افزود: همچنین در قالب اجرای طرح تشدید نظارت بر مراکز تولید ، تهیه و فروش مواد غذایی، اماکن و مراکز رفاهی و بین راهی، بیش از 6 هزار کیلوگرم مواد غذایی و شرینی مشکوک به فساد و غیربهداشتی کشف و ضبط شد.
وی با تاکید بر اینکه در برخورد با متخلفان بهداشتی و تهدید کنندگان سلامت مردم هیچ گونه کوتاهی قابل توجیه نیست، گفت: کشفیات مزبور حاصل بیش از 250 مورد بازدید است که توسط بازرسان این اداره از مراکز یاد شده صورت گرفت.
به گفته وی مشارکت مردم در اعلام تخلفات بهداشتی به سامانه 190 در کسب این موفقیت بسیار حایز اهمیت بوده است.
دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با زیر پوشش داشتن سه شهرستان تربت حیدریه، مه ولات و زاوه به 350 هزار نفر جمعیت این سه شهرستان جنوبی استان خراسان رضوی خدمات می دهد.
مرکز شهرستان 250 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
6121/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.