محمدرضا سعیدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خراسان رضوی به عنوان تنها استان کشور 2 تیم در لیگ برتر زنان دارد که با حمایت بخش خصوصی و کمک ناچیز هیات کبدی استان اداره می شوند اما در بخش مردان به دلیل نبود حامی مالی و چند مرحله ای بودن رقابتها، به تنهایی قادر به تامین هزینه یک تیم نیستیم.
وی ادامه داد: هم اینک در مردان تنها یک نماینده از خراسان رضوی در لیگ دسته اول حضور دارد. فقدان تیم مردان موجب شد زنان کبدی کار خراسانی نسبت به مردان موفقتر عمل کنند و علاوه بر کسب مدالهای کشوری به تیم ملی نیز راه یابند.
رئیس هیات کبدی خراسان رضوی به استعدادهای فراوان این استان در رشته کبدی اشاره و بیان کرد: در چند سال اخیر شهرستانهای سبزوار، کلات، چناران و باخزر در قسمت مردان و قوچان و مشهد در بخش بانوان پیشرفتهای خوبی در این رشته ورزشی داشته اند. تربت جام نیز به لحاظ ظرفیت تیمداری در سطح کشوری قرار دارد.
وی همچنین پیرامون رقابتهای آسیایی در مشهد گفت: این مسابقات ابتدا قرار بود فروردین گذشته در مشهد برگزار شود که با توجه به تداخل با رقابتهای لیگ جهانی در هند لغو و به زمانی دیگر موکول شد.
سعیدی افزود: با توجه با رویداد مشهد 2017 تمام تلاش خود را انجام دادیم تا رقابتها آسیایی امسال در مشهد برگزار شود. در نهایت با اعلام کنفدراسیون کبدی آسیا روز نخست آذر ماه آتی برای انجام این رقابتها انتخاب شد.
وی ادامه داد: این رقابتها از معتبرترین مسابقات کبدی جهان به شمار می رود. هندن قطب اصلی رشته کبدی به همراه 15 کشور دیگر در این رقابتها حضور دارند و برای نخستین بار تیمهای ملی بانوان کشورهای اسلامی نیز در مسابقات حاضر خواهند بود.
253 نفر به صورت سازمان یافته در خراسان رضوی در رشته کبدی فعالیت می کنند. کبدی یا زو یک رشته ورزشی است که قوانین آن با گذشت زمان تغییر کرده و از مسابقات آسیایی سال 1982 به صورت نمایشی و پس از آن جزو‌ مسابقات رسمی بازیهای آسیایی قرار گرفته است. این رشته یک ورزش پرتحرک است که ترکیبی از کشتی و راگبی می باشد و برای گرفتن مهاجم یا فرار از دست حریف در این بازی به مهارت، انعطاف پذیری، چابکی، استقامت، حضور ذهن و جرأت نیاز است.
خبرنگار: حسین عباسی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7495/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.