حمیدرضا نوری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون در این چارچوب چهار هزار و 655 تن دانه روغنی کلزا از کشاورزان خراسان رضوی خریداری شده است.
وی ادامه داد: ارزش کلزای خریداری شده از کشاورزان به صورت تضمینی بالغ بر ١٢٦ میلیارد ریال است که از این میزان تاکنون ٨١ درصد آن معادل ١٠٢ میلیارد ریال به حساب کشاورزان واریز شده است.
مدیرعامل شرکت غله خراسان رضوی گفت: خرید دانه روغنی کلزا برای دومین سال متولی است بر عهده شرکتهای غله و خدمات بازرگانی مناطق ١٤ گانه کشور گذاشته شده است. محصول خریداری شده از کشاورزان تحویل کارخانه های روغن کشی می شود.
وی افزود : خرید تضمینی دانه های روغنی کلزا از دهه سوم اردیبهشت در ١٦ مرکز خرید در سطح خراسان رضوی آغاز شده است. امسال هر کیلوگرم کلزا با احتساب ١٠ درصد رطوبت و ٢ درصد ناخالصی با قیمت پایه ٢٧هزار و ٨٣٠ ریال خریداری شد.
15 درصد سطح زیر کشت غلات در خراسان رضوی به کلزا اختصاص دارد. سه هزار هکتار کشتزار در این استان زیر کشت این محصول است. خراسان رضوی سال زراعی گذشته رتبه پنجم تولید کلزا را در کشور کسب کرد. میزان برداشت محصول کلزا در هر هکتار 1700 کیلوگرم است.
خبرنگار: آرزو جاودانی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.