به گزارش ایرنا، نجفقلی صالحی عصر شنبه در مراسم آغاز طرح تجمیع اراضی رودخانه صدخرو افزود: از این مبلغ 780 میلیارد ریال برای خرید تجهیزات مکانیزاسیون شامل تراکتور، کمباین و یدکش ها و یک هزار و 800 میلیارد ریال برای اجرای طرح های آبیاری تحت فشار و کم فشار اختصاص یافته است.
وی اظهار کرد: همچنین برای توسعه کشت های گلخانه ای در این استان تسهیلات ویژه بدون محدودیت اعتباری اختصاص داده شد که متقاضیان می توانند با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ها از این تسهیلات بهره مند شوند.
وی گفت: هم اکنون 240 هکتار از اراضی کشاورزی این استان زیر کشت گلخانه قرار دارد که امسال 50 هکتار به این میزان افزوده می شود.
صالحی افزود: طی یکسال گذشته 34 هزار هکتار از اراضی جالیزی استان زیر کشت نشائی قرار گرفت که تاثیر بسیار در کاهش مصرف و بهره وری بهینه از آب دارد.
وی اظهار کرد: اجرای طرح های آبیاری کم فشار و تحت فشار، تغییر الگوی کشت، توسعه گیاهان دارویی، استفاده از ارقام مقاوم در برابر خشکسالی و استفاده از روش های نوین آبیاری از جمله طرح هایی است که در راستای بهره وری از مصرف آب در این استان اجرا می شود.
وی ادامه داد: هم اکنون در 130 هزار هکتار از اراضی استان طرح های آبیاری تحت فشار و کم فشار اجرا شده است.
فرماندار داورزن نیز در این مراسم گفت: طرح هایی که امروز در این شهرستان به بهره برداری رسید شامل یک مجتمع خدمات بهزیستی در زمینی به وسعت چهار هزار مترمربع و زیربنای 300 متر مربع با هزینه 150 میلیون ریال و مرکز ترک اعتیاد در زمینی به وسعت پنج هزار مترمربع با زیربنای 450 متر مربع و هزینه یک میلیارد ریال است.
رضا فلاحی افزود: همچنین طرح تجمیع اراضی رودخانه روستای صدخرو به وسعت 700 هکتار با اعتبار 12 میلیارد و 500 میلیون ریال آغاز شد.
وی اظهار کرد: با اجرای این طرح حدود 169 هکتار زیرپوشش طرح های آبیاری کم فشار و تحت فشار قرار می گیرد.
مرکز شهرستان 28 هزار نفری داورزن در 310 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
8144/7500 / 6053 خبرنگار: جواد پورسخاوت ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.