به گزارش روز شنبه پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در جمع استادان بسیجی در مشهد افزود: افرادی هستند که نماز می ‌خوانند و روزه می ‌گیرند و بسیاری از فروعات دین را تبلیغ می ‌کنند اما به اینکه دین می‌ تواند در عرصه های مختلف زندگی انسان اثرگذار باشد، اعتقادی ندارند.
وی اظهار کرد: سیاسی بودن به معنای حضور در یک حزب و دسته سیاسی نیست، به معنای آن است که انسان نیاز و اقتضائات زمان را بشناسد و متناسب با آن شرایط نقش و وظیفه خود را ایفا کند، سیاسی بودن به معنای درد و مشکلات جامعه را شناختن و در جهت رفع آنها تلاش کردن است.
وی گفت: هشدار دادن نسبت به تهدید‌ها، بیان و تبیین ظرفیت‌ ها، شناسایی استعدادها و کشف نفوس مستعده در نسل جوان بر عهده روشنفکران جامعه است و این تربیت نفوس مستعده از مهمترین رسالت‌ های امامان و وارثان انبیا نیز بوده است.
عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه عده ‌ای به دنبال ترساندن مردم از مفاهیم عالی الهی که موجب نجات جامعه می ‌شود، هستند افزود: برخی تلاش دارند با ایجاد ترس در مردم نسبت به احکام و آموزه ‌های الهی زمینه ‌های تحول جامعه را از بین ببرند و آگاهی بخشی در زمینه این شیطنت ‌ها برعهده روشنفکران و فرهیختگان جامعه است.
وی اظهار کرد: دشمنان با پی بردن به نقش و تأثیرگذاری جامعه روحانیت، توطئه ‌های بسیار علیه این قشر انجام داده‌اند ولی با وجود هجمه ‌های فراوان علیه جامعه روحانیت این قشر همچنان مهمترین گروه مرجع برای مردم در مسایل سیاسی و اجتماعی است.
وی گفت: دشمن تلاش دارد گروه‌ های دیگری را به عنوان مرجع مردم جایگزین روحانیت کند که تبیین و آشکار کردن این توطئه یکی دیگر از رسالت ‌های متدینین، روشنفکران و دغدغه‌ مندان به اسلام و ارزش ‌های الهی است.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: نگاه یک فقیه این است که تمام لایه ‌های اجتماعی باید از دین و آموزه‌ های دینی بهره‌ مند باشد، اما برخی چنین نگاهی ندارند و تنها به دنبال این هستند که تأییداتی از دین و آموزه ‌های دینی برای سخنان خود بیابند.
وی اظهار کرد: تمام شئون و لایه ‌های جامعه و کشور باید نسبت به بیانات رهبر معظم انقلاب به عنوان ولی فقیه دین شناس، جامعه شناس و دیده‌ بان تیزبین که جامعه را رصد می‌ کند و به هنگام نسبت به مسائل هشدار می‌ دهد، عکس العمل داشته باشند.
وی گفت: متأسفانه گاهی ایشان نسبت به موضوع و مسئله‌ ای باید چندین بار تذکر دهند تا عکس العملی ایجاد شود.
عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با اشاره به ضرورت اشاعه اندیشه انقلابی در جامعه، افزود: رهبر معظم انقلاب بارها مبحث انقلابی اندیشیدن و انقلابی عمل کردن را در مجامع مختلف مورد تأکید قرار داده و از آن به عنوان یک ضرورت یاد کرده ‌اند.
وی با اشاره به اهمیت انتخابات نیز اظهار کرد: کشور ما، کشور انتخابات است و سرنوشت از طریق صندوق ‌های رأی رقم می‌ خورد بنابراین موضوع انتخابات بسیار مسئله دارای اهمیت است که باید جایگاه آن را برای مردم مشخص کرد.
وی گفت: رسالت سنگین استادان و فرهیختگان بسیجی یافتن راهکارهای مؤثر برای جذب، روشنگری و بصیرت افزایی است تا جامعه همچنان در مسیر دفاع از ارزش ‌های الهی و اسلامی به رهبری علمای دین باقی بماند.
7489 / 6053 خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.