محمد جان نیکپور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مبلغ در قالب اهدا زمین، ساخت و تکمیل طرحهای عمرانی حوزه سلامت، خرید تجهیزات پزشکی و کمکهای نقدی به بیماران نیازمند هزینه شد.
وی ادامه داد: شش میلیارد و 500 میلیون ریال نیز در سال 1395 توسط خیران برای اجرای طرحهای عمرانی حوزه سلامت گناباد و بجستان کمک شد. از این میزان یک میلیارد و 950 میلیون ریال برای احداث اقامتگاه همراه بیمار، سه میلیارد ریال برای مرکز سلامت جامعه عارفی بجستان و بقیه در سایر بخشها هزینه شد.
او گفت: 16 هزار و 700 مترمربع زمین در روستاهای محمدآباد، نجم‌آباد، روشناوند، بیمرغ، کلاته کلوخ، شهرک توحید، زین‌آباد و نجم‌آباد به ارزش دو میلیارد و 220 میلیون ریال به حوزه سلامت و از ابتدای امسال تاکنون سه قطعه زمین به مساحت 800 متر مربع و ارزش 700 میلیون ریال به مجمع خیران سلامت دانشگاه علوم پزشکی گناباد اهدا شد.
مدیرعامل مجمع خیران سلامت دانشگاه علوم پزشکی گناباد کمک 830 میلیون ریالی برای خرید پنج مورد تجهیزات پزشکی را از دیگر کمکها ذکر و بیان کرد: در همین راستا در سال 95 به همت خیران حوزه سلامت 34 مورد تجهیزات پزشکی به ارزش سه میلیارد و 120 میلیون ریال خریداری شد.
وی افزود: همچنین پارسال مبلغ 77 میلیون ریال به 200 بیمار بی‌بضاعت و ظرف سه ماه نخست امسال به همت خیران سلامت 35 میلیون ریال به بیماران بی‌بضاعت کمک نقدی شد.
120 هزار نفر جمعیت شهرستانهای گناباد و بجستان در جنوب استان خراسان رضوی زیرپوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی گناباد قرار دارند.
خراسان رضوی دارای چهار دانشگاه علوم پزشکی گناباد، سبزوار، تربت حیدریه و مشهد و دو دانشکده پزشکی نیشابور و تربت جام است.
خبرنگار: فهیمه نعمتی شهری **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7545/2095/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.