این شرکت روز چهارشنبه به نقل از مسعود مهدیزاده مقدم گزارش داد: اعمال معافیتها بر اساس تبصره 2 ماده 132 اصلاحی قانون مالیاتهای مستقیم و موضوع ماده 31 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقا نظام مالی توسط سازمان امور مالیاتی انجام می شود.
وی افزود: بر اساس قانون و به منظور تشویق متقاضیان سرمایه گذاری در شهرک ها و نواحی صنعتی سرمایه گذاری اشخاص حقوقی غیردولتی در بخش تولید و صنعت که دارای مجوز سرمایه گذاری از مراجع قانونی باشند در صورت دریافت پروانه بهره برداری از تاریخ شروع بهره برداری مشمول معافیت مالیاتی است.
او ادامه داد: این معافیتها در شهرکها و نواحی صنعتی مناطق کمتر توسعه یافته در دوره زمانی13 ساله اعمال و مالیات سالهای بعد از دوره 13 ساله معافیت نیز تا زمانی که جمع درآمد مشمول مالیات حداکثر به میزان دو برابر سرمایه ثبت و پرداخت شده برسد با نرخ صفر محاسبه خواهد شد.
وی به اعمال معافیت مالیاتی هفت ساله برای صنایع مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی مناطق توسعه یافته نیز اشاره و بیان کرد: 50 درصد از مالیات سالهای بعد از دوره محاسبه مالیات با نرخ صفر یعنی هفت سال تا زمانی که جمع درآمد مشمول مالیات واحد حداکثر به میزان سرمایه ثبت و پرداخت شده برسد با نرخ صفر محاسبه می شود.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی گفت: اعمال مشوقهای مالیاتی گامی موثر در زمینه حمایت از سرمایه گذاران، تشویق و ترغیب بیشتر برای ایجاد فعالیتهای تولیدی و ایجاد اشتغال در شهرکها و نواحی صنعتی است.
45 شهرک و ناحیه صنعتی دولتی و 10 ناحیه خصوصی صنعتی، 6 هزار واحد صنعتی و 20 برند شناخته شده ملی و جهانی در خراسان رضوی فعالیت دارند.
خبرنگار: میترا عبداللهی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.