قاسم آخوندی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد برای 38 فقره تخریب و تصرف در مساحت 62 هکتار، با متخلفان برخورد و حکم خلع ید صادر شده است. همچنین مختلفان این پرونده ها به پرداخت 500 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شدند.
وی ادامه داد: 97 پرونده رفع تصرف زمینها به مساحت 55 هکتار نیز برای رسیدگی به دادگاه ارجاع شد. با هماهنگی دستگاه قضایی و دستور دادستان سبزوار دو شعبه ویژه به منظور رسیدگی هرچه سریعتر به پرونده های تخلفات حوزه منابع طبیعی اختصاص یافته است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سبزوار گستره عرصه های طبیعی این شهرستان را یک میلیون هکتار ذکر و بیان کرد: 600 هزار هکتار از این وسعت در قالب 140 سامانه مرتعی ممیزی و ساماندهی شده است. چهار هزار و 260 خانوار با جمعیت 21 هزار نفر بطور مستقیم از این مراتع بهره برداری می کنند.
وی گفت: همچنین 300 هزار راس دام سبک از مراتع سبزوار تغذیه می کنند اما مراتع شهرستان تنها ظرفیت پذیرش 150 هزار راس دام سبک را دارد.
آخوندی به 125 هزار هکتار جنگل طبیعی در سبزوار نیز اشاره و بیان کرد: با وجود این میزان جنگل طبیعی سرانه فضای سبز در سبزوار 11،7 مترمربع است که به نسبت جمعیت 320 هزار نفری شهرستان آن عدد قابل توجهی نیست.
وی افزود: 60 هزار هکتار از جنگلهای طبیعی سبزوار تاغزار است که در طول دهه های اخیر مورد تخریب قرار گرفته است.
سبزوار در فاصله 230 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
خبرنگار: جواد پورسخاوت **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
8144/7500/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.