به گزارش ایرنا آیت الله سیداحمد علم الهدی، چهارشنبه در همایش علمی و پژوهشی قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در مشهد افزود: جمهوری اسلامی تنها نظام منحصر به فردی است که به شریعت پیامبر(ص) نزدیک است اما فریضه امر به معروف و نهی از منکر در این جامعه منزوی است و به صورت ارزش مطرح نشده است.
وی اظهار کرد: امر به معروف فریضه ای است که ملاک برتری این امت بر دیگر امتها است اما چنان که باید و شاید در جامعه جا نیفتاده و نه تنها دارای ارزش نیست بلکه دارای سقوط ارزشی است و انجام دهنده آن مورد هتک و حمله قرار می گیرد.
وی ادامه داد: چرا باید در برابر اجرای این فریضه عکس العمل تهاجمی و آسیب رسانی وجود داشته باشد که نیاز به قانون حمایت از آمران به معروف داشته باشیم در حالی که مسأله امر به معروف و نهی از منکر یک واجب شرعی و فریضه الهی است.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: 40 سال از پیروزی انقلاب می گذرد، شهیدان و جانبازان زیادی تقدیم اسلام، قرآن، دین و پیامبر(ص) شد ولی جریانهای کارگزاری نظام اسلامی که ثمره خون شهدا هستند هنوز به این بلوغ دینی و اسلامی نرسیده اند که نسبت به این فریضه الهی احساس حساسیت کنند و بعضا حتی در برابر آن قرار می گیرند.
آیت الله علم الهدی با بیان اینکه یکی از بزرگترین منکرات عدم بلوغ و نارسایی دینی نسبت به ارزش بینی جامعه و ارزش بینی این فریضه الهی است افزود: باید به دنبال براندازی این فکر و بینش در جامعه بخصوص در حوزه کارگزاران جامعه باشیم.
وی اظهار کرد: به صرف نامگذاری جریانی با نام اصلاحات، اصلاح تحقق نمی پذیرد و قیام سیدالشهدا(ع) نشان داد که اصلاحات اجتماعی جز با امر به معروف و نهی از منکر محقق نمی شود و برای این کار امام حسین(ع) بزرگترین فداکاری بشریت را انجام داد.
وی ادامه داد: جامعه باید به نقطه و اوجی از امر به معروف و نهی از منکر برسد که هیچ عنصر و قانونی در حمایت از آمران و ناهیان این فریضه لازم نباشد و این مهم به عنوان ارزش قطعی در جامعه درآید که هیچ خطری آمران به معروف و ناهیان از منکر را تهدید نکند.

*‌آموزش چهار هزار نفر در مشهد برای اجرای فریضه امربه معروف
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی نیز در این همایش گفت: فرهنگ سازی و گسترش این فریضه الهی در جامعه اهمیت فراوانی دارد و به همین منظور تا کنون چهار هزار نفر از گروه های فرهیخته آموزش دیده اند که با هماهنگی دادستان و همکاری بسیج این فریضه مهم را در سطح شهر اقامه خواهند کرد.
سیدعبدالله ارجایی افزود: یکی از قویترین ستادهای ملی و استانی ستادهای امر به معروف و نهی از منکر است که از مسئولان تاثیرگذار هر استان و شهر تشکیل می شود.
همایش ملی علمی، پژوهشی قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر با حضور 800 نفر از مدیران و دبیران شوراهای امر به معروف و نهی از منکر و تشکلهای فرهنگی فعال در این عرصه در تالار شهر مشهد برگزار شد.
7507/5132
خبرنگار: مصطفی نخعی **‌ انتشار د هنده:‌علی اصغر ایزدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.