سردار ماشاءالله جان نثار روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از نوار مرزی ایران و افغانستان در شهرستان تایباد طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای سال جاری هزار و 200 متجاوز مرزی در مرزهای این استان با کشور افغانستان دستگیر شده و با سیر مراحل قانونی به کشور خود برگشت داده شدند که این تعداد نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 درصد افزایش داشته است.
وی اظهار کرد: مرزبانان هنگ های مرزی در شهرستان های تایباد، درگز و سرخس در سال جاری بیش از 300 ملاقات مرزی با همتایان افغانستانی و ترکمنستانی با هدف تعاملات بیشتر و برقراری امنیت پایدار در مرزها برقرار کرده اند.
وی گفت: زیر ساخت های بسیار مطلوب در مرزهای استان خراسان رضوی ایجاد شده و با هوشیاری، توان و آمادگی بسیار مرزبانان در حال حفاظت از خاک این مرز و بوم هستیم و اجازه نخواهیم داد کوچکترین خدشه ای از سوی دشمنان به کشور ایران اسلامی وارد شود.
فرمانده مرزبانی استان خراسان رضوی افزود: مرزبانان به عنوان یکی از نیروهای کارآمد با تمام قوا و صلابت در راستای امنیت و آسایش هموطنان و در راستای دفاع از مرزهای کشور طبق وظایف و ماموریت های ذاتی خود تلاش می کنند و خادم مردم و مدافع کیان کشور هستند.
وی اظهار کرد: دشمنان بدانند که در صورت هرگونه تحرک در نوار مرز جواب دندان شکن به آنها خواهیم داد.
وی به نقش مرزنشینان در کمک به تامین امنیت روستاهای مرزی اشاره کرد و گفت: افزایش همکاری مردم و مرزنشینان منطقه با نیروهای مرزبانی به امنیت و ثبات در مرزهای منطقه کمک می کند.
سردار جان نثار افزود: مرزنشینان، مرزبانان و مرزداران واقعی هستند که در طول شبانه روز در کنار مرزبانان عهده دار حفاظت از مرزها می باشند و پایداری امنیت در مرز مشترک با کشور افغانستان نتیجه همکاری و ارتباط تنگاتنگ مردم با نیروهای مرزبانی است.
استان خراسان رضوی بیش از 300 کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد که 90 کیلومتر آن در شهرستان تایباد قرار دارد.
این شهرستان 117 هزار نفری در 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.
7494 / 6053 خبرنگار: علی اصلاحی نصرآبادی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.