به گزارش ایرنا غلامحسین حقدادی، چهارشنبه در حاشیه افتتاح یک واحد آشپزخانه زنان سرپرست خانوار در تربت حیدریه اظهار کرد: 28 هزار و 500 تن از این زنان سرپرست خانوار نیز زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.
وی با اشاره به ناکافی بودن مستمری پرداختی به این قشر افزود: هر چند میزان مستمری در نظر گرفته شده برای هر نفر 450 هزار ریال است که دولت 950 ریال هم به عنوان یارانه به آن افزوده، اما همچنان این رقم تکافوی نیاز یک خانواده را نمی کند، لذا باید بیشتر به دنبال توانمندسازی این قشر از طریق اشتغالزایی برای آنان بود.
وی گفت: یکی از شیوه های توانمندسازی، تشکیل گروه های همیار سرپرست خانوار است که تاکنون در سطح استان 175 گروه تشکیل شده که 15 گروه آن مربوط به تربت حیدریه است و در این شیوه چند زن سرپرست خانوار با همکاری بین خود و البته حمایت بهزیستی، اقدام به انجام یک فعالیت اقتصادی خدماتی یا تولیدی می کنند.
حقدادی افزود: شیوه دیگر تشکیل گروه های خودیار است که اعضای این گروهها با کمک مدل های مالی خرد و ارائه طرح توجیهی و بدون سپردن وثیقه و ضامن، بر اساس سرمایه اجتماعی تسهیلات دریافت می کنند که از مجموع 225 گروه خودیار تشکیل شده در استان، 30 گروه آن در تربت حیدریه شکل گرفته است.
وی در بخش دیگری به مشکل دریافت تسهیلات بانکی ویژه زنان سرپرست خانوار اشاره و اظهار کرد: عمده ترین مشکل یافتن ضامن است که غالبا این بانوان برای یافتن ضامن با مشکلاتی مواجه بودند که اکنون با پذیرش ضمانت زنجیره ای این زنان، مقداری از این مشکل کاشته شده است.
حقدادی به تشکیل اورژانس اجتماعی در شماری از شهرهای استان اشاره کرد و گفت: اورژانس در شهرهای بالای 50 هزار نفر جمعیت ایجاد می شود که اکنون 11 شهر استان هنوز فاقد این تشکیلات هستند و تا پایان سال این مرکز در آنها راه اندازی خواهد شد.
رئیس اداره بهزیستی تربت حیدریه نیز در این آیین گفت: برای راه اندازی این آشپزخانه که توسط یک گروه همیار از زنان بی سرپرست فعال شده، بهزیستی در 2 مرحله 265 میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت کرده است.
داریوش وکیلی همچنین از تحویل 2 باب منزل مسکونی مددجویی به یک خانواده دومعلولیتی و یک زن سرپرست خانوار خبر داد و گفت: میزان کمک بلاعوض بهزیستی برای مسکن زنان سرپرست خانوار و یک معلولیتی 80 میلیون ریال و برای خانواده های دومعلولیتی 180 میلیون ریال است.
مرکز شهرستان 250 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
6121/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.