عابدین عابدی مقدم روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اینکه خود دستگاهها تامین کننده بار مالی ماده 51 قانون جامع هستند، این ماده قانونی با وجود فقدان آیین نامه اجرایی در همه دستگاههای دولتی استان اجرا می شود و آغاز کننده اجرای آن نیز استانداری خراسان رضوی بوده است.
وی افزود: بنیاد شهید کار تدوین آن بخش از آیین نامه اجرایی را که مربوط به این اداره است انجام داده اما ما از تکمیل بخشهای دیگر توسط سایر نهادها بی اطلاعیم.
عابدی مقدم خاطر نشان کرد: معمولا وقتی ایثارگران جمعیت زیادی را در یک دستگاه تشکیل می دهند برای اجرای این قانون به بنیاد مراجعه می کنند و سپس ما از اجرا و یا عدم اجرای قانون مطلع می شویم.
او با تاکید بر اینکه ماده 51 قانون جامع برای شاغلان ایثارگر بنیاد اعمال می شود، اظهار داشت: اما ماده 39 که در حقیقت همان شکل تکامل یافته تبصره 6 قانون حالت اشتغال جانبازان (مصوب سال 72) است به دلیل فقدان آیین نامه اجرایی در هیچ یک از دستگاههای استان اجرا نمی شود که البته در برخی موارد خود شاغلان تمایل چندانی به دریافت حقوق بر این اساس ندارند.
فریده کرمانی نژاد، معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان رضوی نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران از جمله ماده 51 در این اداره اجرایی می شود.
همچنین مدیرکل راه آهن خراسان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: قانون حالت اشتغال جانبازان و ماده 51 قانون جامع خدمات ایثارگری به صورت متمرکز از تهران در این اداره اعمال می شود.
محمدهادی ضیایی مهر افزود: حقوق و مزایای ماده 51 این قانون از یکم فروردین سال 93 برای جانبازان و از تاریخ 18 آذر 95 برای فرزندان شهید شاغل در این مجموعه پرداخت شده است.
324 هزار نفر شامل خانواده و افراد تحت تکفل شهدا، جانبازان و آزادگان در خراسان رضوی زیر پوشش خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار دارند. این استان 17 هزار شهید، 48 هزار جانباز و سه هزار و 300 آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران با پنج سال توقف و بررسی در مجمع تشخیص مصلحت نظام، سال 1391 به مدت چهار سال به طور آزمایشی لازم الاجرا شد.
این قانون که در قالب لایحه به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد، پس از موافقت سال 1385 مجلس با اجرای آزمایشی آن به مدت چهار سال، به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شده بود.
خبرنگار: ناصر اسدزاده هروی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
3221/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.