به گزارش ایرنا آیت الله سیداحمد علم الهدی سه شنبه شب، به مناسبت ایام شهادت امام صادق(ع) در حسینیه قرآن و عترت مشهد افزود: منطق سقیفه بنی ساعده با منطق پیامبر(ص) در غدیر خم، مساله سکولاریسم و مقابله با آن بود.
وی ادامه داد: حرف پیامبر(ص) در غدیر خم تنها انتصاب و انتخاب حضرت علی(ع) به عنوان جانشین خود نبود بلکه خواست بگوید رهبری اسلام باید در خط تداوم وحی باشد.
وی اظهار کرد: تمامی ابعاد جامعه باید به واسطه فردی که در همه مدیریتها وارد و رهبر مرامی اسلامی است و در خط وحی و از جنس آن است مدیریت شود.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه مدیریت منهای رهبری مرامی در یک جامعه مدیریت جامعه اسلامی نیست، افزود: چنین رهبری مدیریت یک جامعه لائیک، ولنگار، بی بند و بار و بی دین است.
آیت الله علم الهدی گفت: هر جریان با هر اصل و در هر شکل و منطق که بخواهد رهبری مرامی را تضعیف کند باید با آن مقابله شود، چنانکه با استکبار مقابله می کنیم و می جنگیم.
وی ادامه داد: رهبری و مدیریت جامعه در سایه رهبری مرامی و مقام ولایت است که مرز خودی و غیر خودی را مشخص می کند و هر کس آن را قبول کند می شود با او وحدت کرد و الا غیر خودی است و وحدت با او معنا ندارد.
وی با بیان اینکه اگر در مسیر تعقیب و پیگیری هر اندیشه، انتخاب و ایده ای در عرصه های سیاسی سندی از اهل بیت(ع) داشته باشیم با کمال اطمینان نسبت به آن فکر و اندیشه، مسیر سیاسی و اجتماعی خود را ارائه می دهیم و در درگاه خدا حجت داریم، افزود: اگر به خاطر ما یک کجروی سیاسی توسعه یابد و باعث شویم سرنوشت اسلام و مسلمین دچار سقوط و انحراف شود در درگاه الهی حجتی نخواهیم داشت.
امام جمعه مشهد خاطر نشان کرد: سند انتخاب ما سیره معصومین(ع) است و اگر هم در مسیر روش و انتخاب خط دچار مشکل شویم با داشتن حجت در درگاه خدا، مواخذه نخواهیم شد.
آیت الله علم الهدی اظهار کرد: امام صادق(ع) با بیان اینکه 'دنبال حکومت و قدرت نیستم'، خواست بگوید که جریان حکومت متکی بر قدرت، زور، شمشیر، استبداد و حکومت لائیک جدای از دین است و جریان دینی مبتنی بر فکر، اندیشه، عقیده، ایمان و خداباوری است که در سیاست و زندگی مردم باید جریان داشته باشد.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی توسط یک مرجع تقلید و حجت امام زمان(عج) آغاز شد نه توسط یک رهبر حزب آزادی خواه لائیک، افزود: در مسائل اجتماعی واجب است که از مقام معظم رهبری تقلید شود و زمانی که ایشان حکم بدهد اطاعت آن بر دیگر مجتهدان نیز واجب است ضمن اینکه ایشان به دلیل احاطه بر اخبار، اطلاعات و مسائل سیاسی و اجتماعی، اعلم از دیگران هستند.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
7507/5132
خبرنگار: مصطفی نخعی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.