به گزارش ایرنا سیدجواد حسینی، سه شنبه شب در نخستین جلسه هم اندیشی با نمایندگان تشکل های کارگران خراسان رضوی با عنوان 'میز گفت وگوی کارگری' افزود: اکنون شاهد برگزاری نخستین جلسه میز گفت وگوی کارگری در استان هستیم و نمایندگان تشکل های کارگری از این طریق می توانند مسئولان را به دلیل عملی نشدن تصمیم گیری هایشان و استفاده نکردن از ظرفیت های موجود به نقد بکشند.
وی تصریح کرد: شما نمایندگان واقعی کارگران هستید و در میز گفت وگوی کارگری باید همه مسائل و مشکلات طرح و نقد شود که به طور مثال چرا مسائل کارگری خوب رسیدگی نمی شود و یا چرا تصمیمات اتخاذ شده به طور مناسب پیش نرفته است.
وی خاطر نشان کرد: هم اکنون بیش از 800 هزار کارگر در واحدهای مختلف خراسان رضوی فعالیت می کنند که نمایندگان تشکل های کارگری متولی طرح مشکلات و مسائل آنان در میز گفت وگوی کارگری استان هستند.
حسینی با بیان اینکه اکنون یک هزار و 120 تشکل کارگری در خراسان رضوی فعالیت دارند، اظهار کرد: افزایش تعداد تشکل های کارگری برای عملیاتی شدن گفتمان کارگری، مشروط به اینکه هم افزایی داشته باشند، از اهمیت بسزایی برخوردار است.
معاون سیاسی، امنیتی و انتظامی استاندار خراسان رضوی در ادامه گفت: طرح مسائل و ارائه طرحهای مدون در میز گفت وگوی کارگری می تواند ارکان تصمیم گیری شورای توسعه و برنامه ریزی را غنا ببخشد و مشکلات کارگران با طرح در این میز از طریق تعامل دوجانبه قابل حل است.
وی تاکید کرد: میز گفت وگوی کارگری در موارد موضوعی با حضور مسئولان مرتبط برگزار خواهد شد و ما معتقدیم که دیدار حضوری نمایندگان کارگری در طرح مشکلات و مسائل کارگران، اگر هیچ فایده ای نداشته باشد، می تواند با بیان موضوعات بر ذهن و نگرش مدیران تاثیرات مثبت و سازنده داشته باشد.
وی در ادامه بیان کرد: در سالهای اخیر اقدامات مثبتی در زمینه کاهش حوادث ناشی از کار و هم چنین افزایش سطح تحصیلات کارگران در خراسان رضوی انجام شده به طوری که میزان دعاوی کارگری استان در بهار امسال به میزان هفت درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.
حسینی خاطر نشان کرد: مسائل سه قشر جامعه شامل جوانان و دانشجویان، بانوان و خانواده و کارگران از اهمیت بسزایی برخوردار است و هم اکنون رسیدگی مشکلات این اقشار در کمیسیون های مختلفی پیگیری می شود.
معاون سیاسی، امنیتی و انتظامی استاندار خراسان رضوی گفت: گوش مدیران باید قوی باشد که آنچه در دل جامعه می گذرد را بشنوند و درک کنند و حال آنکه مشکل برخی مدیران این است که در اتاق های خود از رنج و درد مردم آگاه نیستند.
در نخستین نشست هم اندیشی میز گفت وگوی کارگری، نمایندگان تشکل های کارگری خراسان رضوی از جمله کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار، انجمن های صنفی نمایندگان، کانون بازنشستگان و خانه کارگر استان مسائل و مشکلات خود را در حوزه های مختلف بیان کردند.
سفر بازنشستگان خراسان رضوی با هزینه سازمان تامین اجتماعی به سایر مناطق کشور از جمله مصوبات نخستین نشست میز گفت وگوی کارگری این استان بود.
خبرنگار: مریم انجیدنی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
3027/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.