سید جواد حسینی روز سه شنبه با حضور در سرکنسولگری عراق و امضای دفتر تهنیت به مناسبت آزادسازی موصل افزود: نقش علمای اسلام و مرجعیت دینی که با حکم جهاد همه را بسیج کردند و همراهی همه جانبه مردم در این مبارزه بسیار بارز بوده است.
وی ادامه داد: یکی از مشکلات و آفتهای جهان اسلام اختلافات قومی، قبیله ای و طایفه ای است اما هرچه نقش مرجعیت پررنگتر شود این اختلافات بیشتر رنگ می بازند. آمریکا و نظام استکباری در مقابل نظام اسلامی دو مسیر و هدف را پیگیری و تلاش می کنند تفکر دینی را ضدمردمی و خشن جلوه دهند لذا طالبان و به ویژه داعش را خلق کردند.
معاون استاندار خراسان رضوی گفت: برداشت و تفسیر صحیح از نگاه دینی در جمهوری اسلامی ایران و کشورهای اسلامی می تواند خنثی کننده توطئه نظام سلطه باشد به ویژه که نظام جهانی نسبت به این دو موضوع بسیار حساس است.
وی افزود: نظام سلطه جهانی به رهبری آمریکا با داعش طی این مدت تلاش کرد نظام دینی را خشن جلوه دهد و در کنار آثار زیانبار آنان، تلاش کردند به اصل تفکر دینی که می تواند رهایی بخش باشد خدشه وارد کنند.
حسینی ادامه داد: در واقع مبارزه و پیروزی دولت عراق در موصل برهم زننده همه توطئه ها برای نابودی تروریسم داعش بود و امروز نه فقط ایرانیان و مسلمانان بلکه همه انسانهای صلح دوست و منصف جهان پشتیبان این حرکت ارزشمند عراق هستند.
وی به نقش تبلیغات و رسانه ها نیز اشاره و بیان کرد: رسانه ها باید حق طلبی و مظلومیت جهان اسلام را به گوش جهانیان برساند.
سرکنسول عراق در مشهد نیز گفت: این پیروزی فقط متعلق به عراقیها نیست بلکه متعلق به همه جهانیان می باشد زیرا تروریسم داعش حکم غده سرطانی را دارد که تقریبا همه جهان را گرفته است.
نصیر عبدالمحسن افزود: یک سوم مساحت عراق در دست تروریستهای داعش بود و اگر فتوای مرجعیت دینی برای آزادسازی شهرها و کمکها و حمایتهای جمهوری اسلامی ایران نبود این پیروزی محقق نمی شد.
وی ادامه داد: ملت و دولت عراق نهایت قدردانی را از رهبر معظم انقلاب، دولت جمهوری اسلانی و ملت ایران بخاطر تمامی حمایتها و همراهیها دارند. امروز روابط دو کشور و ملت در ابعاد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بسیار صمیمانه و نزدیک است.
خبرنگار: فاطمه یوسفی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
1906/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.