سعید کرمی روز سه شنبه در سومین روز یازدهمین همایش استادان و دانشجویان ایرانی خارج از کشور در مشهد با بیان اینکه جایگاه دانشگاهی ایران در دیپلماسی علم و فناوری طی سال های اخیر رشد یافته است افزود: این ارتقا در حوزه های مختلف علمی نیز به صورت کامل مشهود است.
وی اظهار کرد: برگزاری همایش های مختلف ملی، حمایت از پژوهش های برتر بین المللی و همکاری بین دانشجویان خارجی از جمله فعالیت های عمده در این زمینه است.
وی با اشاره به افزایش فعالیت های دیپلماسی علم و فناوری میان ایران، فرانسه و ایتالیا گفت: در این زمینه توافق های ارزشمند انجام شده و کرسی های فارسی زبان در این کشورها افزایش می یابد.
کرمی افزود: طی 2 سال گذشته بیش از 100 نفر از روسا و معاونین دانشگاه های معتبر خارجی به ایران سفر کرده اند و فروردین ماه امسال نیز مسئولان دانشگاه ایتالیا در قالب هیات بلندمرتبه به همراه وزیر علوم این کشور در ایران حضور یافتند.
وی به افزایش ارتباط دانشگاه های داخلی با ایرانیان مقیم خارج از کشور اشاره کرد و گفت: تلاش شده است بستر مناسب برای فعالیت دانشجویان خارج از کشور در ایران فراهم شود که در این زمینه طرح های تحقیقاتی متنوع درحال تدوین است.
وی رشد دیپلماسی علم و فناوری را مرتبط با دیپلماسی سیاسی کشور دانست و اظهار کرد: سیاست های اتخاذ شده طی سال های اخیر موجب شده است دیپلماسی علم و فناوری رشد چشمگیر داشته باشد.
یک استاد حوزه و دانشگاه هم در این همایش گفت: در فعالیت های دینی باید رویکرد تکنولوژی و بهره گیری از آن مد نظر قرار گیرد.
مهدی راد افزود: باید نگاه واقع گرایانه در مسائل دینی داشت و از رویکردهای احساسی و متعصبانه پرهیز نمود.
7498 / 6053 خبرنگار: توحید آرش نیا ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.