به گزارش ایرنا، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد روز سه شنبه در صحن علنی شورا با اشاره به تخصیص اعتبارات مناسب به شهر قم گفت: در اولین سال تصویب بودجه زیارت، شهر قم 800 میلیارد ریال دریافت کرد و این مبلغ به صورت سنواتی هر سال ادامه یافت.
محمد کمال سرویها با بیان اینکه تخصیص های مزبور برای مشهد بطور کامل انجام نمی شود، افزود: بودجه زیارت به سه شهر زیارتی قم، شیراز و مشهد تعلق می گیرد که در این میان اولویت با شهر مشهد با 25 میلیون زائر است.
وی اظهار کرد: تعامل مناسب بین نمایندگان مجلس، شورای شهر مشهد و دولت برای تخصیص بودجه به این شهر مذهبی شکل نگرفته در حالی که شهر قم با تعاملات مناسب به بهترین نحو از این تخصیص ها بهره مند می شود.
وی با تاکید بر اینکه تعاملات بین پنج نماینده مشهد با سایر نمایندگان مجلس و مسئولان شهری مشهد با دولت و مجلس باید گسترده تر باشد گفت: باید بودجه زیارت عادلانه توزیع شده و حقوق این شهر پیگیری شود.
سرویها افزود: از سال 88 مطالعات اجرای 20 تقاطع در مشهد انجام شده ولی به دلیل نبود بودجه این پروژه ها عملیاتی نشده است.
وی اظهار کرد: به پنج نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای شهر مشهد و دیگر افرادی که می ‌توانند در این زمینه اقداماتی انجام دهند تذکر می‌ دهم که در زمینه عملیاتی کردن بودجه زیارت اقدام کنند.
محمدحسین جهانبخش، از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این باره گفت: نمایندگان مجلس به امام رضا (ع) جفا کردند.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در پاسخ به این ادعا گفت: بنده چنین جسارتی نکردم و نمایندگان نیز قطعا حضرت امام رضا (ع) را دوست دارند، آقای لاریجانی نیز فرزند آیت ‌الله است اما در عمل می‌ بینیم به گونه ‌ای عمل می ‌شود که اولویت نسبت به شهر قم بیشتر از مشهد است.
سرویها افزود: نمایندگان مجلس باید پیگیری های بیشتر برای بودجه ‌مورد نیاز 25 میلیون زائر در مشهد داشته باشند.
7505 / 6053 خبرنگار: ندا جواهرفر ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.