رئیس اتحادیه هتل‌داران خراسان‌رضوی گفت: رکود بازار گردشگری و کاهش ورود مسافر در ماه‌های گذشته باعث افزایش ضرر و زیان سرمایه‌گذاران هتل‌داری در مشهد شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، محمد قانعی افزود: ۶۰ درصد گنجایش هتل‌های مشهد هم اکنون با حضور مسافران تکمیل شده که به هیچوجه رضایت بخش نیست. این در حالی است که تابستان و ایام تعطیلات نوروز دو سال پیش وضعیت متفاوت و شاهد حضور پررنگ گردشگران در مشهد بودیم.

وی ادامه داد: هر شب خالی ماندن اتاق‌های واحدهای اقامتی خسارت و زیان اقتصادی غیرقابل جبرانی در پی داشته است.

قانعی صدور بی رویه و بدون نیازسنجی مجوز ساخت هتل در مشهد را یکی از علت‌های این مشکل دانست و گفت: ۲۱۴ هتل در مشهد فعالیت دارند که گنجایش اسمی پذیرش این تعداد ۵۰ هزار نفر است که در اوج سفر‌ها به ۷۵ هزار نفر نیز می‌رسد.

وی ادامه داد: دو سوم سفر گردشگران عرب به کلانشهر مذهبی مشهد کاهش یافته است، اما در دو سال گذشته وضعیت حضور گردشگران، درآمد اقتصادی و بهره مندی این کلانشهر از این ناحیه کاهش چشمگیری داشته است.

قانعی افزود: علاوه بر این فعالیت خانه‌های شخصی و اماکن غیرمجاز اقامتی نیز ضربه‌ای بر صنعت هتل‌داری مشهد وارد کرده که قابل توجیه نیست.

سالانه سه میلیون گردشگر خارجی و ۲۵ میلیون گردشگر داخلی به مشهد سفر می‌کنند. خراسان رضوی با ۵۲ درصد واحدهای اقامتی دائم کشور شامل هتل، هتل آپارتمان و مهمانپذیر و در مجموع هزار واحد از این مراکز اقامتی را در خود جای داده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.