مدیر عامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی در این مراسم گفت: کاروان های زیر سایه خورشید با هدف برگزاری جشن های دهه کرامت از امروز به 700 نقطه از کشور و 150 نقطه از 36 کشور اعزام می شوند.
مجتبی مختاری افزود: هر کاروان متشکل از یک روحانی مبلغ یا کارشناس خبره در حوزه فرهنگ رضوی، خادمان آستان قدس رضوی، نخبگان فرهنگی، قاری قرآن، مداح و یکی از استادان دانشگاه است.
وی اظهار کرد: جشن های دهه کرامت از سوم تا 13 مرداد ماه برگزار می شود و کاروان های زیر سایه خورشید در نقاط مورد نظر هفت هزار برنامه فرهنگی در قالب 40 عنوان در داخل و خارج از کشور با همکاری تشکلهای مردمی و به میزبانی مردم هر منطقه برگزار می کنند.
وی گفت: علاوه بر برگزاری برنامه های جشن، کاروان های مزبور در نشست های مختلف علمی و بحث و تبادل نظر با مسئولان هر منطقه شرکت کرده و در نقاطی که کمتر مورد توجه قرار گرفته است حضور می یابند و نشانه ها و اقلام متبرک بارگاه منور رضوی را به دست عاشقان اهل بیت (ع) می رسانند.
مختاری افزود: تبلیغ سبک و سیره حضرت امام رضا (ع) و اشاعه محبت اهل بیت (ع) از جمله گفتمان های اصلی این کاروان ‌ها در خارج از کشور است که امسال فعالان فرهنگی نیز این کاروان ها را همراهی کرده و نسبت به مستند سازی، تصویرگری و عکاسی این رویدادها اقدام می کنند.
وی اظهار کرد: شعار امسال کاروان های زیر سایه خورشید، 'به تو اقتدا می کنم' است که این شعار، محور محتوای برنامه کاروان ها در دیدار با مستضعفان، تکریم و دیدار با خانواده‌ های شهدا، حضور در بیمارستان‌ ها، مراکز نگهداری ایتام، زندان ها، دیدار با نمایندگان ولی فقیه، مسئولین کشوری، کارآفرینان و کشاورزان خواهد بود.
در این مراسم از طرح جدید نمک و نبات متبرک، سنگ عقیق مربوط به حرم مطهر رضوی، پوستر دهمین دوره جشن های زیر سایه خورشید رونمایی شد.
7489 / 6053 خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.