به گزارش روز پنجشنبه پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در دیدار با مسئولان تشکلهای مردمی جشن های زیر سایه خورشید در مشهد افزود: عقلانیت‌ و رفتار خردمندانه و برنامه ریزی شده از ویژگی ‌های اندیشه و عمل انقلابی است.
وی اظهار کرد: جریانات انقلابی باید با ورود به عرصه تبیین عقلانیت اندیشه انقلابی ‌گری در تنویر افکار عمومی تلاش کنند.
وی گفت: باید برای جامعه تبیین شود که انقلابی گری به معنای حرکت مبتنی بر عقلانیت، برنامه ریزی و توجه به مصالح کوتاه مدت و بلند مدت کشور است.
حجت الاسلام رئیسی با تاکید بر اینکه گفتمان غالب در کشور باید گفتمان امام (ره) و رهبری باشد، افزود: رفع بسیاری از مشکلات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی کشور و مصون سازی در برابر نفوذ در گرو توسعه اندیشه و عمل انقلابی است.
وی دهه کرامت رضوی را نمادی برای توجه به سیره حضرت امام رضا (ع) دانست و اظهار کرد: جشن‌ های 'زیر سایه خورشید' نیز تلاشی برای اشاعه و گسترش سیره و فرهنگ رضوی در جامعه است، اما این تلاش نباید تنها به دهه کرامت منحصر شود، بلکه باید در تمام طول سال جریان داشته باشد.
وی گفت: از فضای باغ های آستان قدس رضوی برای برگزاری اردوهای تربیتی - تفریحی استفاده می شود و در صدد استفاده از دیگر امکانات و ظرفیت ‌های این آستان مقدس در راستای معرفت افزایی، توسعه فرهنگ رضوی و ایجاد فضای مفرح برای جوانان و نوجوانان هستیم که در همین راستا اردوگاه‌ هایی در مشهد و تهران به بهره‌ برداری رسیده و اردوگاه های مشابه در شهرستان ‌های مختلف ایجاد خواهد شد.
تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت ‌های شبکه جوانان رضوی برای توسعه مفهوم خدمت، خادم و مخدوم استفاده شود، افزود: در این راستا دفاتر نمایندگی استانی آستان قدس رضوی افتتاح شده تا مفهوم خدمت به حضرت امام رضا (ع) توسعه یابد و خدمت به آن حضرت تنها معطوف به حرم مطهر رضوی و مشهد مقدس نباشد.
وی اظهار کرد: دفاتر نمایندگی آستان قدس رضوی در هر استان تحت نظارت یک شورای سیاستگذاری به ریاست نماینده ولی فقیه در آن استان تشکیل شده و سیاست گذاریهای کلان این دفاتر توسط آستان قدس رضوی و سیاستگذاری ‌های منطقه ‌ای توسط دفاتر مزبور با توجه به اقتضائات استانی انجام می شود.
وی گفت: دفاتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان‌ های مختلف، شبکه ‌های جوانان رضوی و مدیریت موقوفات هر استان‌ باید در قالب ارتباط سازمانی منسجم با یکدیگر همکاری نزدیک داشته باشند.
7489 / 6053 خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.