مجید فرقانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این شمار دفاتر غیرمجاز گرچه به صورت اینترنتی فعالیت دارند اما محل کار مالکان و گردانندگان 90 درصد آنها در اطراف حرم مطهر رضوی و مربوط به اصناف و مشاغلی است که ارتباط موضوعی با فعالیت گردشگری ندارند.
وی ادامه داد: از دو سال پیش پیگیری و مقابله با فعالیت این دفاتر غیرمجاز از طریق مراجع مختلف آغاز شده و تلاش می شود برای برخورد با آنها از راههای قانونی قانونی اقدام شود تا شاهد جمع آوری کامل آنها باشیم.
دبیر انجمن صنفی دفاتر مسافرت هوایی و جهانگردی خراسان رضوی گفت: شمار محدود و انگشت شماری از این دفاتر مجوز فروش بلیت اتوبوسهای بین شهری را از پایانه های مسافربری شهرداری مشهد دریافت کرده اند اما در قالب همین مجوز اقدام به برگزاری تور، فروش بلیت هواپیما و سایر خدمات به صورت غیرمجاز می کنند.
وی افزود: برخورد با این دفاتر غیرمجاز قطعی و حتمی است اما از مردم و مسافران نیز درخواست می شود از معامله با این دفاتر خودداری کنند زیرا در صورت بروز هر گونه مشکل به دلیل فاقد مجوز بودن آنها پیگیری قانونی و احقاق حقوق سختتر خواهد شد.
فرقانی گفت: 400 آژانس مسافرتی و جهانگردی در خراسان رضوی فعالیت دارند. 270 واحد از این تعداد در کلانشهر مشهد مستقر و فعال هستند.
خبرنگار: آرزو جاودانی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.