رضوان حکیم زاده روز پنجشنبه در‎ مراسم آغازین هجدهمین دوره اردوی عشایر دانش آموزان دختر کشور در مشهد افزود: افزون بر 16 هزار آموزگار عهده دار تعلیم و تربیت این تعداد دانش آموزان عشایر در کلاسهای درس کانکسی، کپری و چادر هستند.
‎وی در ادامه آموزش و پرورش عشایر را گرده خورده با نام مرحوم 'بهمن بیگی' ذکر و بیان کرد: آن مرحوم بدون تغییر سبک زندگی آموزش و پرورش عشایر را ایجاد کرد و امروز پیشنهاد می کنم مدالی با نام زنده یاد بهمن بیگی ایجاد شود و آموزش و پرورش به افراد موفق عشایر اهدا کند.
معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در قالب برنامه ششم توسعه کشور 137 میلیارد برای موضوعات مختلف عشایر پیش بینی شده است. با توجه به اینکه بخش عظیمی از فعالیت این حوزه در آموزش و پرورش انجام می شود به دنبال جذب این اعتبار هستیم.
وی گفت: مناعت طبع، عزت نفس و بزرگواری معلمان عشایر در بازدیدهایی که از مدارس آنها داریم دیده می شود و امروز از وزیر آموزش و پرورش درخواست داریم حق کوچ گردی معلمان عشایر برقرار شود تا بخشی از سختی کار آنها دیده شود.
هجدهمین دوره اردوی فرهنگی تربیتی دانش آموزان عشایر در دو بخش پسران و دختران به میزبانی مشهد از 14 تیر جاری آغاز شده است. در هر بخش دانش آموزان پسر و دختر 700 دانش آموز عشایر از 22 استان کشور شرکت دارند. برنامه های متنوع فرهنگی، تربیتی و کلاسهای آموزشی و مهارتی در این دوره چهار روزه برگزار می شود. اردوی کشوری دانش آموزان پسر برگزیده عشایر 16 تا 19 تیر جاری در مشهد برگزار شد. اردوی دانش آموزان دختر نیز به مدت چهار روز ادامه دارد.
خبرنگار: توحید آرش نیا **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7498/7496
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.