به گزارش ایرنا سیدجواد حسینی، چهارشنبه در نشست شورای اداری خلیل‌آباد اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی با گذشت 40 سال از شکل گیری، موفقیت‌های متعددی حاصل کرده و از نظر سیاسی از موفق‌ترین نظام های دنیاست.
وی گفت: در عرصه سیاست داخلی امروز احزاب‌ بسیاری با سلائق مختلف فعالند به طوری که تنها در استان خراسان رضوی 53 حزب رسمی پروانه دار فعالیت می کنند و تقاضای فعالیت 110 حزب دیگر در حال بررسی است.
وی با اشاره به احیای خانه احزاب در دولت یازدهم افزود: خراسان رضوی به عنوان نخستین استان خانه احزاب را راه‌اندازی کرد تا از این طریق بتوان به احزاب و جریان‌های سیاسی میدان فعالیت قانونمند بدهد.
حسینی، وضعیت کشور در حوزه سیاست خارجی را بسیار مناسب خواند و گفت: امروزه جهان پذیرفته که بسیاری از مشکلات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای با حضور جمهوری اسلامی قابلیت حل و فصل دارد.
وی افزود: مفتخریم که در طولانی‌ترین مذاکرات دیپلماسی قرن که به مدت 22 ماه برگزار شد 6 قدرت برتر دنیا در یک سو و جمهوری اسلامی ایران در سویی قرار گرفت و این نشانگر جایگاه ارتقاء یافته سیاست و قدرت ملی جمهوری اسلامی است.
معاون سیاسی، امنیتی استاندار خراسان رضوی گفت: با این همه گاه ما منافع ملی را درست نشناخته و برخی مؤلفه‌های قدرت را در برابر یکدیگر قرار می‌دهیم و از این رو برخی می‌گویند قدرتی که ما در مذاکرات نشان دادیم ناشی از قدرت دفاعی، جنگ، ایثارگری، مقاومت و شهدا بود و با این نگاه می‌خواهند این‌ ارزش ها را در تضاد و تقابل با قدرت دیپلماسی ما قرار دهند.
حسینی افزود: بدون شک قدرت دفاعی و نظامی، شهدا و رزمندگان پشتوانه کشور هستند اما همین قدرت و پشتوانه با زبان دیپلماسی غیرخردمندانه بر باد می رود حال آنکه مذاکرات هسته ای در دولت یازدهم توان دیپلماسی ما بود که به صورت خردمندانه، قدرت واقعی کشور را در صحنه بین‌المللی به نمایش گذارد.
معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی گفت: ما پس از انقلاب، همیشه قدرت نظامی و شهدا را داشته ایم اما متاسفانه نتوانسته ایم در عرصه دیپلماسی از این قدرت به‌خوبی استفاده کنیم، ولی اکنون قدرت دیپلماسی و مقاومت ما کار را به‌جایی رسانده که حتی ترامپ نمی تواند به‌راحتی زیر میز مذاکره بزند.
حسینی اظهار داشت: در دوره پیشین دیپلماسی ناقص ما، به اجماع جهانی علیه ما انجامیده بود اما اکنون این اجماع جهانی علیه نظام سلطه ایجاد شده و در شرایطی هستیم که اگر برجام را برهم بزنند خود رسوا خواهند شد و این نشانه قدرت جمهوری اسلامی است.
وی تاکید کرد: رکن اساسی این قدرت خط مقاومت، سپاه، بسیج، قدرت موشکی و تسلیحاتی، دفاع مقدس، ایمان، رهبری نظام، اعتقادات و مکتب و اندیشه ماست.

** اجرای 84 طرح برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی
حسینی گفت: در دولت یازدهم در استان خراسان رضوی 84 طرح در قالب طرح تقسیم‌کار ملی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با 40 میلیارد ریال اعتبار طراحی و اجرایی شد که تکمیل آنها امکان جذب 400 میلیارد ریال دیگر را فراهم می سازد.

** وضعیت اقتصادی مطلوبی نداریم
معاون استاندار خراسان رضوی گفت: هر چند به لحاظ سیاسی، فرهنگی و امنیتی وضعیت خوبی داریم اما وضعیت اقتصادی مطلوبی نداریم و اکنون مهم‌ترین مؤلفه امنیتی کشور موضوع اقتصاد است.
حسینی اظهار کرد: باید برای ارتقای ضریب و نفوذ قدرت و قوت فرهنگ، سیاست، امنیت و... در حوزه تولید و اشتغال تلاش بیشتری کرد، هرچند دولت در مسائل اقتصادی به اشتغال، مبارزه با فساد و عدالت اجتماعی به‌گونه‌ای کار کرده که موفقیت‌های خوبی کسب کرده و مردم امروز با هوشیاری سیاسی بالای خود این عملکرد را می بینند.
وی گفت: معتقدیم که با شعار نمی‌شود اشتغال ایجاد کرد و اکنون 230 پروژه بزرگ در استان خراسان رضوی با رویکرد اقتصاد مقاومتی طراحی‌ شده است.
حسینی گفت: برای ایجاد اشتغال باید سرمایه‌گذاری خارجی جذب کرد و از این رو دولت یازدهم به‌سختی قرارداد توتال را منعقد کرد که 80 میلیون دلار سرمایه وارد کشور ‌کند.
وی با اعلام اینکه دولت در طرح تکاپو با 320 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری سعی بر ایجاد زنجیره‌های تولید دارد، بیان کرد: هزار و 330 میلیارد ریال در قالب اعتبارات فنی و اعتباری در استان مصرف می‌شود تا شاخص‌های اقتصاد رشد کند که نیمی از آن به خدمات زیربنایی و نیم دیگر به فرصت‌های شغلی اختصاص خواهد یافت.
وی گفت: پارسال حدود 100 هزار فرصت شغلی در استان ایجاد شد و برای امسال نیز ایجاد 160 هزار فرصت شغلی هدف گذاری شده است.

** اجرای 112 طرح، دستاورد دولت یازدهم برای خلیل آباد
فرماندار خلیل آباد نیز گفت: در چهار سال گذشته، دولت یازدهم 112 طرح و پروژه را با اعتباری افزون بر 380 میلیارد ریال در این شهرستان اجرا کرده است.
مجتبی شاکری عنوان کرد: بالغ بر 140 میلیارد ریال اعتبار توسط شبکه بانکی برای اجرای 822 طرح جهاد کشاورزی، بهزیستی، کمیته امداد در خلیل آباد تخصیص یافته و 429 فقره وام ازدواج نیز به مبلغ 38 میلیارد ریال پرداخت شده است.
فرماندار خلیل آباد گفت: اکنون 100 درصد شهرها و روستاهای بالای 20 خانوار شهرستان از نعمت آب شرب سالم، برق و راه مناسب برخوردارند.
وی با بیان اینکه اکنون 100 درصد جمعیت شهری و 80 درصد جمعیت روستایی شهرستان از نعمت گاز برخوردارند، عنوان کرد: با آغاز عملیات گازرسانی به 9 روستای کویری شهرستان، 2 هزار و 100 خانوار با جمعیت بالغ بر 6 هزار و 460 نفر از نعمت گاز برخوردار می شوند و شاخص گازرسانی روستایی در شهرستان به 100 درصد می رسد.
وی در خصوص فعالیت های آموزشی نیز گفت: ایجاد 13هزار متر مربع فضای جدید آموزشی و ورزشی با اعتبار 140 میلیارد ریال توسط آموزش و پرورش از جمله اقدامات دولت تدبیر و امید در این شهرستان بوده است.
وی گفت: در این مدت بیش از 50 میلیارد ریال توسط خیرین و مردم به حوزه آموزش و پرورش کمک شده و اکنون تنها پنج مدرسه روستایی شهرستان فرسوده است که مسئولان استان قول‌ مساعدت در این خصوص داده اند.
فرماندار خلیل آباد افزود: اکنون در 12 روستای شهرستان، یعنی حدود نیمی از روستاهای منطقه مرحله نخست طرح هادی اجرا شده و بیش از 28 درصد منازل روستایی مقاوم سازی شده است.
شهرستان خلیل آباد با جمعیتی بالغ بر 52 هزار نفر دارای 2 بخش، 2 شهر، چهار دهستان و 24 روستا، در 242 کیلومتری مشهد قرار دارد.
7497/5132
خبرنگار: لیلا قرایی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.