امیر دریادار امیر رستگاری روز چهارشنبه در مراسم بهره برداری از دستگاه شبیه ساز راهبری ناوگان قطار شهری و 38 پروژه مهندسی معکوس ساخت تجهیزات داخلی قطارشهری مشهد افزود: صنایع دفاعی در جهان به عنوان برجسته‌ ترین و پیشرفته ترین تجهیزات فناوری و تسلیحاتی به شمار می رود زیرا نشانگر قدرت ملی و بازدارندگی در برابر هجوم بیگانگان است.
وی ادامه داد: کشوری که ناو موشک ‌انداز، هواپیما، موشک، تانک و بسیاری از تجهیزات نظامی را تولید می‌ کند اثرگذاری بیشتری نسبت به کشوری دارد که تجهیزات نظامی اش را وارد می کند.
رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: صنایع دفاعی پیشرفته یک کشور از منظر سیاسی باعث افزایش قدرت چانه زنی دستگاه دیپلماسی و پایداری می شود که به وضوح افزایش قدرت دیپلماسی کشور در این عرصه مشخص است. از سوی دیگر صنایع دفاعی باعث خلق ثروت و اشتغال برای کشور می شود.
وی وزار دفاع را نماد علمی اقتصاد مقاومتی توصیف و بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در سالهای اخیر توجه ویژه ای به اقتصاد مقاومتی داشته اند که نمونه بارز تحقق این سیاستها در وزارت دفاع تبلور یافته است.
امیر دریادار رستگاری برخورداری یک کشور از شناور را تبلور توان صنعتی آن ذکر و بیان کرد: پس از انقلاب صنایع دریایی وزارت دفاع در حوزه ساخت انواع شناورهای سطحی و تندرو موفق عمل کرده بطوری که تاکنون 170 فروند شناور غیرنظامی طراحی و تولید شده است. آخرین نمونه از بهره برداری شناور اقیانوس شناسی در بهمن ماه سال گذشته بود.
وی افزود: تاکنون شناورهای موشک ‌انداز ایران با سرعت 60 کیلومتر ساخته شده و کشورمان در حوزه ژنراتور 312 کیلوواتی و تولید کابل دریایی و زیردریایی تا عمق 400 متر نیز به خودکفایی رسیده است. هر متر از این کابلها 32 هزار دلار قیمت دارد و ایران از واردات آن تحریم بود.
معاون وزیر دفاع ادامه داد: افزون بر این، سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع به تولید زیرسامانه ‌های شناورهایی با قابلیت فرود بالگرد نیز دست یافته و درصدد ساخت ناو هواپیمابر است.
وی گفت: همچنین سازمان صنایع دریایی در حوزه ساخت موتور دیزل قطار و رانش کشتی پیشرو است بطوری که نخستین موتور دیزل یک مگاواتی که 100 درصد با بهره گیری از توانمندیهای داخلی ساخته شده تا پایان امسال تحویل راه‌ آهن جمهوری اسلامی ایران می شود.
او افزود: 10 شبیه‌ ساز در حوزه دریایی و نظامی نیز طراحی و تولید شده و امروز نیز شبیه‌ ساز راهبری ناوگان خط یکم قطار شهری مشهد توسط جوانان ما طراحی و ساخته شد.
امیر دریادار رستگاری ادامه داد: سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع آمادگی دارد شبیه ‌ساز راهبری خط دوم قطار شهری مشهد را نیز بسازد و حتی دیگر نیازهای قطارشهری را مرتفع کند.
دستگاه شبیه ساز (سیمولاتور) آموزش راهبری ناوگان قطار شهری و 38 پروژه مهندسی معکوس ساخت داخل برای خط یکم قطار شهری مشهد امروز طی مراسمی مورد بهره برداری قرار گرفتند.
خبرنگار: میترا عبداللهی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.