آیت الله سید احمد علم الهدی روز سه شنبه در گردهمایی بانوان فعال در عرصه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در مشهد افزود: حجاب با اجبار ممکن نیست. حجاب احساس هر خانمی است که نسبت به عفت باطنی خودش از نگاههای زهرآلود مرد نامحرم دارد.
وی ادامه داد: البته این پوشش در زنان مختلف بواسطه عادتها و تربیت آنان متفاوت است. یکی چادری و دیگری با مانتو حجاب را رعایت می کند لذا محدود کردن بانوان در نوع و کیفیت حجاب ممکن نیست و جواب نمی دهد و اصرار به این مساله نیز غلط است.
امام جمعه مشهد به جنبه های مختلف شخصی و اجتماعی حجاب اشاره و بیان کرد: فارغ از جنبه شخصی، حجاب ماهیت اجتماعی دارد زیرا رعایت حجاب و عفاف هویت جامعه اسلامی است.
وی گفت: بواسطه توسعه ارتباطات در جامعه امروز دیگر تفاوت چندانی بین ظاهر کشورهای مختلف دیده نمی شود و تنها نقطه تمایز یک جامعه دینی با جامعه لائیک مساله حجاب است. علت مبارزه کشورهایی مانند فرانسه با گسترش حجاب خدشه دار شدن هویت لائیک آنها است.
آیت الله علم الهدی به حضور زنان در عرصه های مختلف اجتماعی اشاره و بیان کرد: حجاب این بانوان در جامعه باید کامل باشد بگونه ای که مورد سوءاستفاده مردان نامحرم قرار نگیرد و مصونیت و حجاب آنان به عنوان حیثیت شخصیشان در جامعه مخدوش نشود.
وی افزود: زنان نیز باید شوهر خود را از نظر ارتباطات اجتماعی و اخلاقی مدیریت کنند. این نوع مدیرت مهمتر از رسیدگی به شوهران در مساله تهیه غذا و پوشاک است. مدیریت مردان در حوزه ارتباطات اجتماعی باید بگونه ای باشد که قلب مرد به فرد دیگری به جز همسرش معطوف نشود. عدم رعایت این مسائل ریشه بیشتر اختلافات زناشویی درجامعه ما است.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: تنها عنصر توسعه دهنده و تثبیت کننده فرهنگ حجاب در جامعه اخلاق، رفتار دوستانه و محبت آمیز بانوان محجبه با خانمهای بدحجاب است. اینکه می گویند نیروی انتظامی با بی حجابها برخورد کند خود بدترین فساد را ایجاد می کند. مقابله ماموران مرد و حتی سربازان مجرد با بانوان بی حجاب موجب این فساد است.
همچنین در ایننشست از بانوان محجبه و نخبه در عرصه های مختلف ورزشی، علمی، کارآفرینی و فرهنگی تقدیر شد.
خبرنگار: ناصر اسدزاده **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
3221/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.