'استفان رابینسون' روز سه شنبه در آغاز کارگاه آموزشی مدرسان آگاهی از خطرات مین در مشهد افزود: ایران از دانش و تجربه بسیار در این زمینه برخوردار است و این امر هوشیاری و درک ایرانیان از سطح شاخص ‌ها و استاندارد های جهانی را نشان می‌ دهد.
وی اظهار کرد: در این دوره آموزشی تلاش می شود کار متفاوت‌ تر از دوره ‌های گذشته انجام شود و افراد حاضر تجربیات جدید کسب ‌کنند.
وی با بیان اینکه در این کارگاه باید تعامل کافی وجود داشته باشد، گفت: با این تعامل به هدف مورد نظر در صلیب سرخ جهانی که آگاهی کافی، لازم و به ‌روز مدرسان در زمینه آموزش خطرات مین است، نزدیک خواهیم شد.
رابینسون افزود: جمعیت هلال احمر ایران و کمیته جهانی صلیب سرخ 12 سال است که این پروژه آموزشی را ارائه کرده و این کارگاه با حضور 15 نفر از مجرب ‌ترین مربیان برگزار می ‌شود.
وی اظهار کرد: امسال به خاطر جنگ ‌های منطقه‌ خاورمیانه از جمله در عراق و یمن سال سختی رقم خورده است.
رئیس اداره برنامه‌ ریزی و آموزش‌ های تخصصی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر نیز در این مراسم گفت: با توجه به حوادث بسیار که در ارتباط با مین در کشور وجود دارد، با برگزاری این آموزش ‌ها می توان از خسارت، آسیب‌ ها و عوارض ناشی از این حوادث جلوگیری کرد.
محمدعلی کاووسی با بیان اینکه آموزش‌ های ارائه شده باید به‌ روز و هدفمند باشد، افزود: مربیان آموزش آگاهی از خطرات مین پس از گذراندن این دوره به سطح مدرسی ارتقا پیدا می ‌کنند.
مدیر برنامه‌ همیاری و مشارکت کمیته بین‌المللی صلیب سرخ نیز در این مراسم گفت: این دوره اولین کارگاهی است که در سال 2017 برگزار می‌ شود و امیدواریم ‌اثر بخشی لازم را داشته باشد.
فرهاد عرب پور با بیان اینکه هدف از برگزاری این کارگاه عبور از سطح تربیت مدرس به سطح بالاتر و افزایش هماهنگی در پروژه ‌های آموزشی است افزود: طراحی کارگاه‌ های بعدی نیز به میزان اثربخشی این کارگاه بستگی دارد.
سید مجتبی احمدی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی نیز گفت: پروژه آگاهی از خطرات مین با توجه به جنگ‌ های داخلی و فرامنطقه ‌ای وظیفه جمعیت هلال احمر و کمیته بین‌ المللی صلیب سرخ را در قبال پناهندگان افغانستان و عراق ساکن استان ‌های خراسان رضوی، آذربایجان غربی، خوزستان، ایلام، کرمانشاه و کردستان سنگین ‌تر می ‌کند.
دومین کارگاه آموزشی مدرسان 'آگاهی از خطرات مین' هلال احمر کشور با حضور کارشناسان 6 استان درگیر با مین شامل استانهای ایلام، آذربایجان غربی، کردستان، خوزستان، کرمانشاه و خراسان رضوی که از 20 تیر ماه در مشهد آغاز شده است مدت سه روز ادامه دارد.
7496 / 6053 خبرنگار: آرزو جاودانی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.