سعید کاظمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی تا پایان امسال ایجاد 20 هزار شغل جدید در صنعت فرش کشور پیش بینی و تکلیف شده است که سهم استان خراسان رضوی در این زمینه ایجاد اشتغال برای یکهزار و 360 نفر است.
وی اظهار کرد: ایجاد اشتغال در حوزه فرش دستباف از محل کمکهای فنی و اعتباری به میزان 76 میلیارد و 800 میلیون ریال، توسعه مجتمع های متمرکز قالی بافی و هدایت تک باف ها و کارگاه های کوچک به سوی کارهای گروهی و مجتمع های متمرکز از جمله برنامه ها در این زمینه می باشد.
وی گفت: خراسان رضوی دارای پیشینه طولانی در صنعت فرش دستباف است و اکثر شهرستان های استان در زمینه قالی بافی صاحب دانش و تجربه هستند به طوری که تاکنون 90 هزار بافنده در این استان شناسایی شده است.
کاظمی با اشاره به وجود 450 مجتمع متمرکز و غیرمتمرکز قالیبافی و صنایع جانبی در این استان افزود: امسال برای ایجاد شغل در قالب توسعه مجتمع های قالی بافی برای هر شهرستان سهمیه ای در نظر گرفته شده اما تمرکز عمده فعالیت ها برای اشتغالزایی و کمک به این صنعت در شهرستان های نیشابور، تربت حیدریه، کاشمر، قوچان، سبزوار و مشهد خواهد بود.
هم اکنون فرشهای خانگی، گلیم فرش، قالیچه، زراونیم، ظریف باف، پادری، گبه، فرشهای تزئینی و بزرگ پارچه در خراسان رضوی تولید می شوند.
7489 / 6053 خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.