علیرضا رشیدیان روز دوشنبه در نشست شورای برنامه ریزی و هماهنگی برنامه های دهه کرامت خراسان رضوی افزود: این دهه از آن رو کرامت نامیده شده که پیام حضرت امام رضا (ع) متکی بر آن است و باید به گونه ای عمل کنیم که این پیام در جامعه منتشر و نهادینه شود.
وی اظهار کرد: عمل کریمانه می تواند در قالب توزیع رایگان نان، کمک به خانواده های مستضعف، رسیدگی به بیماران، کمک به مراکز نگهداری کودکان بی سرپرست، کمک به ازدواج جوانان نیازمند و مانند آن تبلور یابد.
وی گفت: هر اقدام خیر و نیک در این ایام در راستای توسعه فرهنگ کریمانه امام رئوف است و مردم باید این صفت بارز امام مهربانی ها را تقویت کنند و گروه های مختلف از جمله اصناف و خیرین نیز به اینگونه اقدامات بپردازند.
رشیدیان با بیان اینکه دهه کرامت امسال همزمان با برنامه های رویداد مشهد 2017 است افزود: باید ترویج و توسعه فرهنگ نبوی و رضوی را به عنوان رسالت خود بویژه در شرایط کنونی که جبهه مقاومت در حال قوت یافتن است در زمینه های بین المللی و گسترده تر دنبال کنیم.
وی اظهار کرد: اشاعه فرهنگ اصیل اسلامی بر مبنای حب پیامبر اسلام (ص) و سیره رضوی در این شرایط سریعتر بر دلهای تشنه معرفت می نشیند.
وی گفت: باید نگاه مهربانانه توام با رافت، تعامل و گفت و گوی حضرت امام رضا (ع) را به جهانیان برسانیم که این امر نیازمند اطلاع رسانی و استفاده از ابزارهای مختلف آن از قبیل فیلم، هنرهای تجسمی، عکس و امثال آن است.
استاندار خراسان رضوی همچنین بر تهیه بسته های فرهنگی از آثار رضوی و ارسال آن به جشن ها و برنامه های این ایام در داخل و خارج کشور تاکید کرد.
وی با بیان اینکه دهه کرامت فرصت مناسب برای تعادل، تعامل و ارتباط با مردم است افزود: در این مدت باید برای تقویت انسجام و اتحاد درونی بر مبنای سیره رضوی تلاش کرد.
وی با تاکید بر ارتقای کیفیت برنامه های دهه کرامت و تلاش برای ترویج سیره، کلام و فرهنگ رضوی در جهان اسلام اظهار کرد: باید از اتمام امکانات در این زمینه استفاده شود.
رشیدیان گفت: در این ایام تمام فضای خراسان رضوی اعم از شهرها و روستاها باید رنگ و بوی رضوی به خود گرفته و دورترین نقاط استان نیز در این جشن ها و برنامه ها سهیم باشد.
وی افزود: باید در هر نقطه ای از این استان که حضرت امام رضا (ع) در آن توقف داشته با کمک آستان قدس رضوی، پایگاه فرهنگ رضوی برای پیام رسانی ایجاد شود.
وی اظهار کرد: رسانه بزرگترین و مهمترین ابزار برای این منظور است ضمن آنکه باید از ظرفیت فضای مجازی هم در دهه کرامت بهره گرفته شود.
استاندار خراسان رضوی گفت: این ایام، زمان شادی مشروع توام با معرفت افزایی در حوزه حب پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) به ویژه حضرت امام رضا (ع) است.
1906 / 6053 خبرنگار: فاطمه یوسفی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.